Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1693 ggr
Doomguy_90
0

Slutat tappa vikt.

Jag har nu tränat i cirka 6 månader och tappat 15kg. Men nu har jag stått still på 130kg i en månad. Jag äter cirka 2000 kalorier om dagen och tränar en timme två gånger i veckan. Vad är det jag kan behöva ändra. Kille 27 177cm 130kg

AilyAdams
0

Jag tränar inte, så vet inte hur detta fungerar då, men…

Jag har stått på en platå större delen av detta året och testade att fasta två dagar i veckan för att sen äta som vanligt resten av veckan. Det har fungerat fantastiskt bra. Dricker bara vatten dagarna jag fastar.

Men som sagt, jag tränar inte så vet inte hur den kombinationen fungerar.

I vilket fall, Lycka till! 🙂

Heter det De eller Dem?

sp0ngeb0b
0

Jag har också varit på en platå länge. Just nu försöker jag inte speciellt helhjärtat, men även när jag gjorde det stod det stilla jättelänge. Det började röra sig neråt igen när jag verkligen petade bort alla småfällor jag kunde hitta, samt började träna mer. Jag äter gärna för mycket mat de dagarna jag inte tränar, och därför funkar det bäst för mig att öka mängden träning.

[Devya]
0

Försök träna lite oftare och variera gärna med träningen. Sen kan man även variera lite med maten. Det gjorde åtminstone min sambo då han nådde en platå i sin viktminskning.

Effie
2

Jag skulle föreslå: ändra något. kosten, träningen; Mängd, frekvens, typ, mer, mindre…

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Mli.H
0

Mina bästa tips för platåer är att antingen:

1. Dra ned på kalorierna lite till
2. Eller öka träningssekvensen
3. Äta normalt ett tag (så man varken går upp eller ner) för att återställa kroppen

nypisnina
0

Ändra något är bra så som andra har sagt. Annars kan du läsa om kolhydratcykling. Det brukar få kroppen på rätt spår.