Rädd för att väga mig
Jag har för några månader sedan bestämt mig för att gå ner i vikt. Nu har jag gått ner rätt mycket men jag vet inte exakt hur mycket eftersom jag är jätterädd för att skaffa en våg så jag kan väga mig i slutet av varje månad. För det första så vet jag att jag kommer bli besatt av den och att jag kommer konstant börja väga mig. För det andra så kommer jag må skitdåligt om jag har gått upp något kilo och jag vill inte må sämre än vad jag redan gör. Min kompis säger att det är okej och att jag bara ska fortsätta jobba vidare med viktminskningen, men det är inte så okej för mig. Jag stressar upp mig själv över småsaker och mår jättedåligt över det. Hur ska jag motivera mig själv att skaffa en våg?
Man behöver faktiskt ingen våg. Speciellt inte när man vet med sig att man kommer bli besatt.
Skaffa ingen våg om det triggar dig. Det räcker väl att du vet att du går ner i vikt. Mät dig hellre isåfall med ett måttband en gång i månaden om du vill ha det svart på vitt.
Strunta i vågen och känn dina framsteg på kläderna istället🙂
Lycka till.
/Maria
Tack för alla svaren :) ska hoppa över vågen helt för som ni säger så blir jag triggad av den. Trodde det var en essential grej man var tvungen att ha med viktminskning.
Jag hade viktproblem i tonåren och har som vuxen aldrig ägt en våg, då siffrorna kan trigga vikthets