Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettkost
Läst 887 ggr
Lizza💕
2020-03-17 17:29
1

Tacokrydda

Hej! Finns det någon som vet vad Spicemaster taco original kan innehåller för kalorier? Har kontaktat företaget, men de säger att det inte står för att det "bara" är kryddor… Fast kryddor innehåller iofs kalorier, en hel del och man räknar ihop det beronde på vilka/mängd Men som sagt skulle verkligen behöva veta vad en påse (40 gram) innehåller kalorimässigt Tack på förhand!

Fridaaaa
2020-03-17 17:37
1

Räknar aldrig kryddor, det är så litenmängd man använder och är nästan inga kalorier i

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2020-03-17 17:38
2

Du kan inte hitta en liknande krydda från annan tillverkare att jämföra med? 
Eller iaf få fram ett medelvärde att utgå ifrån. 

Om inte ens företaget själva vet så tror jag det blir svårt för andra att svara för det märket.

// Harley

Scorpio97
2020-03-18 00:31
0

Kryddorna som finns i den verkar ha någonstans mellan 250 och 350 kcal per 100 gram. 40 gram är i så fall 100-130 kcal. Annars håller jag med #2, om inte ens företaget själv vet så går det nog inte att få fram ett exakt värde.

Personligen räknar/väger jag inte kryddor, men jag väger inte alltid alla andra livsmedel heller (mitt ögonmått är relativt korrekt vid det här laget, sen vet man ju ändå inte vad exakt ett specifikt äpple innehåller - kcalmängden för 100 gram äpple är ju också någon form av medelvärde). Men var och en får naturligtvis välja hur noga man vill vara :)

//Jessie