Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 780 ggr
Bjallstal
1

Nu får det vara nog

Nu har jag ursäktat mig med min reumatism och att det är mycket med jobb/bebis länge nog. Även om läkaren rätt ut sagt att träning bara är bra även när det gör ont. Vet ju att jag för att minimera smärtan och skoven behöver bygga upp musklerna, främst kring mina problemleder(axlar). Har i perioder ätit bra och tränat och tappat vikt både relativt mycket och fort, me. Har alltid trillat tillbaka igen efter 4 månader ungefär då jag blivit sjuk eller fått ett helvetes skov och sedan aldrig börjat igen. Nu ska jag gifta mig nästa sommar och bara att ens tänka tanken på att prova bröllopsklänning just nu gör mig helt uppgiven. Fick barn för ett år sedan och gick bara upp 8 kg under graviditeten, och bebis vägde 5 kg. Tappade den vikten fort men kroppen har ju ändras ändå. Snöat in lite på “methabolic confusion” kostråd, då jag inte känner hunger och egentligen äter alldeles för lite. Börjat regga mina mål i Lifesum och även dagar som igår när jag tvingar mig att äta någorlunda regelbundet så kommer jag inte upp i rätt kalorimängder om jag inte äter skräp. Fick igår ett konto hos VShred av en kompis som köpt det innan men aldrig använt det. Skönt när man får en kalender där man bara trycker på den dagen man är på och får 20 minuter högintensiva pass. Och alternativ på vad man kan göra på vilodagarna. Sambon ska få ta före-bilder när han kommer hem från jobb i eftermiddag. Tror jag ligger runt 95-100kg (äger ingen våg, men där det pendlar när jag vägt mig hos andra) till mina 170 cm. Har som mål att komma ner till 70 kg. Har mycket ben, rumpa och bröst som stannat kvar även när jag gått ner i vikt.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…