Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 599 ggr
gickan87
0

Vad tror ni om detta?

Vågen har stått stilla länge nu, har idag börjat med lite nytt matintag.

Frukost: 2 kokta ägg
Lunch: 1 liten potatis med protein och grönsaker
Middag: 1 shake

Kommer även försöka undvika att äta efter kl 18:00. Som det är tidigare brukar jag ta nåt litet efter jobbet vid 20:30.

Tror ni detta kan få fart på vågen igen?

MVH Erika :)

Lillyrod
1

Loggar du det du äter? Jag läste någonstans att om man gör det så ökar chanserna att minska i vikt och hålla det avsevärt. Att äta för lite hjälper inte, snarare tvärtom. 

Jag började med en kaloriräknarapp i juni och har för första gången i mitt liv gått ner i vikt på ett sunt och bra vis. Äter allt men lite mindre av vissa saker. Vilka lär man sig i appen. För mej funkar det jättebra. Det är gratis så det är bara att prova : )

gickan87
0

Nej det gör jag inte. Tack för tipset, vad heter appen?

Lillyrod
0

Det finns flera olika. Jag använder Lifesum. Den har fått ganska bra kritik världen över. Gratisversionen duger bra. 

Jag äter det jag vill äta och loggar allt utan att fuska. Man får lite aha-upplevelser. Det man trodde var bra kanske inte är så bra och tvärtom. Det är lite lättare att ändra på vissa inte så bra saker när man ser kalorier på ett annat sätt. Lite knep och knåp med att väga och mäta men det kommer man in i.

gickan87
0

Tack för tipset! Började använda Lifesum igår, Är nöjd hittills. Fick en aha-upplevelse då jag insåg hur lite vätska jag fick i mig så positivt där :)

Lillyrod
0

Jag har fått en hel del aha-upplevelser där. Man tror en hel del som inte stämmer om olika livsmedel : )

Roligt att du tyckte om den hittills.