Ge mig viktminsknings tips tack!
Hej! Jag är en tjej på 16 år. Jag vill gå ner i vikt men vet inte riktigt hur jag ska göra det. Problemet är att mina föräldrar kontrollerar mina måltider och tvingar i mig 6 måltider om dagen, de lägger upp mina måltider och kollar när jag äter så jag äter upp. De har även stenkoll på mig att jag inte tränar (ändå tränar jag ca 5 min om dagen på toaletten men vet inte hur jag ska få in mer). jag blir vägd hos läkare varannan vecka, finns det något sätt att gömma eventuell viktnedgång när jag blir vägd där? Hur ska jag gå ner i vikt under dessa förhållanden? Hjälp mig snälla jag är så desperat!
- Redigerat 2021-08-15 19:05 av Karmatarerskanise
Äta 6 mål per dag är inte fel
Och låter mer som att du har någon form av ätstörning?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: men de 6 målen är så stora och kalori fyllda :(
#2 Lita på dem, speciellt eftersom du vägs hos läkare. Förstår att det är svårt, men 100% säker på att du inte behöver gå ner i vikt eftersom ja du går till läkare och så.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#0: Det låter som att det är dags att du läser om de inlägg du postade tidigare här på iFokus.
Du har en ätstörning och anorexians tankar om din vikt och kropp är inte friska eller sunda och framförallt inte sanna. Försök att följa de riktlinjer läkare mfl lägger upp för dig.
// Harley
- Redigerat 2021-08-15 18:59 av Herveaux
#0: Du kommer inte få några tips här. Du är sjuk och behöver bli frisk. Därför tvingas Du äta.