Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etiketterkostpersonliga-berättelserdieter
Läst 1048 ggr
Fridaaaa
1

Viktminskningstråd - Fridaaaa

Gick ner 20 kg 2018-2019, sedan så har det inte hänt något
Pendlar mellan 2 vikter.
Ingenting har hänt på länge.

Jag har kollat bland annat sköldkörteln och allting är bra. Så beror inte på något sånt.

Testat att räkna kcal men händer ingenting, mer än pendlingen, testat 1200-1600 kcal däremellan.
16:8 gick jag ner men var supertrött.
LCHF = kraschad mage (var dock innan 2017)

Så vet inte riktigt hur jag ska gå vidare :/
Har selektiv ätstörning med vilket inte gör det lättare.

Nuvarande vikt: 77 kg
Målvikt: Ca 60 kg, ev stoppa tidigare beroende på hur kroppen ändrar sig

Ska nå mitt mål. Så är det bara

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
2

Det enda som lär funka om mindre kalorier inte hjälper är ökad aktivitet så du förbränner mer. Bäst förbränning ger träning av de stora musklerna.

Fridaaaa
0

#1 Jag kommer inte räkna kcal, det passar inte mig, ska hitta annat sätt.
Enligt bmr skulle jag gå ner på 1400-1500 men inte gjort, så nu ska jag köra annan metod :) (räkna kcal är ju inte enda), gick inte ens ner på 1200 kcal, trots långa promenader, pw mm.

Karmatarerskanise
2

Jag har gått ner och äter 1000 kalorier per dag. Går mellan 7-10km per dag. Tränar simning och har vattengympa 2 gånger i veckan. 7 kilo på 2 veckor nu.

Fridaaaa
0

#3 Jag ligger inte under 1200, inte bra för kroppen.
Men kommer inte räkna kcal denna gången, gick inte ens ner när jag låg på 1200 kcal. Men räkning passar inte in i mitt liv. Jag gick ner 20 kg på det men nu blir det annat metod :)

Ja jag går 5-12 km per dag promender plus flertalet steg på jobbet :)
Däremot har jag inte annan träning, då jag just nu inte kan åka iväg och träna, så kör mina promenader och PW tillsvidare :)

• Redigerat 2021-11-14 10:10 av Fridaaaa
Karmatarerskanise
1

Det går utmärkt att träna hemma. Finns hur mycket som helst.

Fridaaaa
0

#5 Beror på vad man gillar för typ av träning. Enligt mig ska träning vara roligt, men alla tänker olika. Men kosten är viktigare än träning, så den jag lägger fokus på nu eftersom jag redan rör på mig mycket :)

Karmatarerskanise
1

Visste inte att man inte kan ha rolig träning i hemmet.

Men lycka till.

Fridaaaa
0

#7 Du som missuppfattade det hela. Skrev att det beror på vad man gillar för typ av träning och utgick från mig. Jag har inte hittat rolig träning i hemmet. Men som sagt alla tycker olika kring träning och är inte träning tråden handlar om heller (Y) så vi kan avsluta kring träning :)

[Devya]
0

Jag gick ner från 56-57kg till 50-51kg då jag började äta betydligt mindre än tidigare. Min metabolism har nämligen ändrats rejält efter mitt andra barn så jag fick vara väldigt strikt.

Slutar du totalt med all godis, glass, kakor, chips och dylikt så kan du redan bli av med några kilon.

Sen vill jag inte ge råd angående själva maten för det jag gjorde passar nog inte någon som har ätstörningar. Men jag kan ju tillägga att jag endast ändrade på kosten och lade inte till någon träning alls då jag har ytterst lite tid över för sådant då jag studerar, jobbar och tar hand om två små barn och gör precis alla hushållssysslor samt matlaging.

Fridaaaa
0

#9 Äter små portioner.
Gick upp under graviditeten, gick ner 20 sen, men sedan stopp, så har 10 kvar av graviditetskilon plus lite som jag ville bli av med innan.

Jag har inte slutat totalt med godis och sånt, anser att man ska leva också. Däremot äter jag väldigt begränsat med det, och väldigt liten mängd.

Selektiv ätstörning är inte som tex bulimi, anorexia och såna :) Selektiv ätstörning innebär att man inte kan äta viss mat pga smak/konsistens, för man mår väldigt illa då.

Mia54
0

20 kilo är ju helt galet! :D Wow

Snyggt jobbat Frida..

Jag är helt säker på att du når dina mål 🥰