Viktminskning iFokus

Viktminskning

Läst 109 ggr
Missfit
0

Airfryer och viktminskning

Jag är SÅ sugen på att köpa en airfryer så jag kan unna mig tex pommes eller annat som annars skulle friteras. Men frågan är om den verkligen är så bra som sitt rykte, eller är den överskattad.

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Vänlighet & Respekt = vinnande koncept

Fridaaaa
0

Jag har airfryer och tycker den är bra :)
Man kan göra mycket i en bra airfryer, beror på vilket sort och märke man köper

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Missfit
0

#1: jo jag har förstått att det är stora skillnader i kvaliteten på dem.
Vilket märke har du?

Fridaaaa
1

#2 Jag har från jula, minns inte namnet på den
Men använder den mest till pommes och sånt. Skulle inte valt den om man vill laga många olika grejer i den.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sindri
1

Vi har två st, en stor Philips XL(ca 1700:-) här hemma och en liten billig från Lidl (ca 400:-) i fritidshuset.
Vi är helnöjda med båda och tycker de är helt suveräna. Jag friterar allt möjligt och har även provat att rosta bröd.
Har läst om de som tillagar allt möjligt, Förutom att det blir gott så drar de mycket mindre ström än en ugn.
Skall jag göra väldigt mycket av någonting så förfriterar jag i omgångar, sedan krävs det bara några minuter strax innan vi skall äta för att slutfritera. Sparar kanske en del av det förfriterade och slutfriterar en annan dag.

• Redigerat 2023-02-27 10:59 av Sindri
Missfit
0

#4: Underbart att både dyra och billigare apparater fungerar bra. Jag ska nog våga mig på en från Lidl då. 👩‍🍳

Sindri
1

Lidl har ju inget ordinarie sortiment med prylar utan det kommer lite olika saker varje vecka.
Såhär ser vår lilla ut.
https://multipromos.co.uk/item/4807_silvercrest-kitchen-air-fryer
Den heter inte Silvercrest utan något annat. Den kan säkert säljas på andra ställen under andra namn.
Om du köper en och inte blir nöjd är det bara att reklamera. Den lilla tar förvånansvärt mycket mat, man får ta ut korgen och röra om emellan, men det blir krispigt och fint.

Silvercrest Kitchen Air Fryer - Fries without using added oil or fatVariable temperature from 80ºC to 200ºCWith 30 minute timer and automatic shut-offRemovable
Missfit
0

#6: Åh tack! Jag har köpt flera Silvercrests produkter. Vissa var en katastrof, men övervägande håller de rimligt bra kvalitet.

Missfit
0

#8: den ser ut att vara bra med tanke på recensionerna.
Just nu håller jag hårt i plånboken, men det lutar nog åt att en sådan eller liknande kommer snart. ☺️