Problem med knän
För några veckor sedan pajade mina knän.. Helt plötsligt en morgon hade jag så otroligt ont i båda knäna. Det värkte och molade och hade sig.. Det gick några dagar och det släppte inte, så det bar i väg till en läkare som verkligen inte hade nån koll.
Han klämde och kände på mina knän. Konstaterade att det inte var någon inflammation. Sedan skrev han ut piller och en salva och tyckte inte jag borde behöva någon mer hjälp. Tack vare sambon så lyckades vi dock få en tid till en ortoped.
Tabletterna blev jag sjuk av.. De var inte bra för folk med känslig mage, tex IBS.. yay. Så jag hade jätteont i magen i flera dagar efter bara 1 dags piller och fick diaree.. Inte skoj.
Ortopeden gick det bra mycket bättre hos istället. Han röntgade mitt högra knä som då gjorde ondast. Han konstaterade att det visst var en inflammation på g, och att det berodde på hur jag lade min vikt. Jag fördelar den inte jämt över fötterna utan låter mina knän ta mycket stryk.. Att det kom nu var för att jag den senaste tiden varit duktig och gått mycket.. Härligt att ens vilja att gå ner i vikt, gick emot en där. :/
Nåväl. På tisdag nästa vecka ska jag hämta inlägg till mina skor. De ska hjälpa mig fördela min vikt bättre. Jag fick också bättre piller, men även de var inte så bra för magproblem, så än har jag inte vågat ta dem.. men jag borde och ska.
Har du några viktrelaterade sjukdommar?
(Ont i ryggen har jag förstås också.. speciellt när jag gått mycket.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Mina knän packade ihop när jag var runt 18 år… ryggen är ett eget kapitel, hmm… jag vet inte, jag har varit överviktig hela mitt liv så relaterade sjukdomar är för mig normaltillstånd… jag vet inte hur man ska må egentligen :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mina knän och höfter har sagt upp sig. Pga att jag har försvagade ryggmuskler så har jag ofta väldigt ont i ryggen då kotorna inte hålls på plats vilket knappast blir bättre av att jag har ca 40kg övervikt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jepp jag är snart 27 men känner mig ibland som minst 100
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Har athros i båda knäna, nack-/ryggvärk på grund av stor byst ( Har I 90 i kupa påväg till J) Förvärrad astma, depression osv osv, skriver jag mer så kan ni lika gärna köra mig till slakt
#4 Inte roligt. 
Så himla tråkigt - men bra att skoinläggen hjälper! Hoppas de blir bra snart, så du kan fortsätta med dina duktiga promenader :)
Jorå, det blir bättre för varje gång jag går nu. :) Det märks så väl att de faktiskt gör nytta för knäna. Kan gå mycket bättre nu! Igår gick vi ner till stan och hem igen. Iaf en 40-50mins tur fram och tillbaka. Hade dock lite ont i knät idag.. men bra mycket bättre!
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||