Kaffe innan träning
Jag har läst att kaffe innan träning ökar fettförbränningen. Stämmer det?
Jag har också hört det. Svart kaffe.
Om inte annat så bör det göra att man orkar lite till pga koffeinet.
Ingen aning. Men hur man nu frivilligt kan dricka kaffe förstår jag inte. 
Haha, jag tycker heller inte att kaffe är så gott. Men ibland så blir jag bara sugen på kaffe, konstigt nog. Annars så dricker jag helst te och om inte det så är det bara vatten som gäller ^^
Jag tycker om vatten och mjölk. Kaffe smakar… något. Obeskrivligt äckligt, tycker jag att det är.
Att kaffe skulle öka förbränningen är tyvärr en myt.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#5 okej. det var ju både bra och dåligt. bra med tanke på att jag då slipper dricka kaffe x)
Kaffe är svart guld. Ingen rör mitt kaffe :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#5 Det var ju synd.

mm kaffe=) med en skvätt mjölk i och kanske nån skorpa eller bullbit till är mums!!
Qui dormit, non peccat
Enda sättet att vakna alls på morgonen :)
En myt? Var har du fått den faktan från? Vill gärna läsa.
Läste för några veckor sedan i en stor träningstidning om att det faktiskt hjälpter till om man dricker det innan träning. Har även hört en PT säga det.
Dessutom lindrar kaffe innan träning värken man får efter. Upp till 50%.
Minns inte om det var i en tidning eller på nätet, måste kolla det.
Hoppas du hittar de :)
Jag dricker i vilket fall som helst inte kaffe svart, och det är nog id en formen det ska vara om det nu fungerar och hjälper till förbränningen.
13# menas det med svart kaffe att man inte tillsätter någon mjölk i det? I så fall: vad gör det om det är lite mjölk i?

#11 vad är en PT?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

I dagens metro står de;
Koffeinet i kaffe kan minska mjölksyra i benen under träningspasset. Det gör dig inte starkare men ger dig mer energi och ork.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#14 svart kaffe är svart kaffe utan nånting i alltså. spelar ingen större roll om man har mjölk i annat än för smaken då, den blir lite mildare! mjölk är däremot slembildande så de kanske inte är skoj att dricka om man ska ut o träna!
Qui dormit, non peccat
17# aha ok. mjo, jag vet ju såklart att kaffet blir mildrare av mjölken =P Jag menade bara varför inte mjölk är så bra att ha i om man skall träna.
Men då vet jag det också nu =) Har dock haft mjölk i de gånger som jag har tränat x)

Jag tror att en PT är en personlig tränare… men det är bara en gissning :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
PT är personlig tränare.
Och jag natar att det ska vara utan mjölk, eftersom mjölk innehåller annat än vad kaffet gör ;) Och socker är massa dåliga kolisar.