Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1308 ggr
dara
0

känner mig så frustrerad.

känner mig så frustrerad, var nere på min idealvikt för lite över 1.5 år seden men gick upp gen och la på mig 23 extra kilo. vill så gärna vara nyttig och träna och äta bra men hur skall jag klara det? sambon lägger sig vid 7 varige kväll (jobbar 03.00 -06.00) och på kvällarna blir jag så sugen på ALLT, man skulle ju kunna tro att sunt förnuft skulle räcka men det är så svårt och eftersom jag inte känner någon mättnad så, om jag börjat kan man ju inte sluta. vissa omständigheter gör att jag inte kan lämna lägenheten på sambon sover och det tillsammans med pängabrist gör att jag inte kommer iväg och tröna någonsing. några som har tipps på nyttigt gott till kvällarna?

var bara tvungen att skriva av mig för blir så leds när var man än tittar ser vackra kvinnor och god mat

AnneN
0

Vet inte hur dina matvanor ser ut men vill iaf rekomendera att du äter frukost, lunch (tillagad mat), middag (tillagad mat), ev ett lätt kvällsmål (fil/yoghurt, någon brödskiva med pålägg) och att du har fasta mattider… Det brukar hjälpa i många fall

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solaika
0

Börja ha stavar av grönsaker i kylen.. så hade jag förut.. jag fick precis som du "kvällssug". Gurka och morot fanns alltid i kylen, färdigskuret o bara att stoppa i munnen. Funkade kanon för mig.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Hoppfull
0

Instämmer med både Anne och Solaika här, handlar det om behovet av att stoppa saker i munnen så skaffa hem sådant som inte gör så mycket att stoppa i munnen…. som gurka el zucchini ex.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

dara
0

tack det bar en bra ide, skall åka och köpa morot och gurka idag

Solaika
0

Förvara de färdiga stavarna i en lufttät burk med lite vatten i. Jag hade en öppen skål med vatten först. Det möglade på vattenytan rätt fort. Bara ett litet tips sådär. För det är verkligen bra att ha färdigskuret.. annars blir det lätt att man tar något mer lättätet för det är jobbigt att skala och skära i bitar.

Vill man ha något till stavarna kan man köpa lite Philadelphiaost med lite fett. Det är riktigt smaskens, inte minst till gurka faktiskt :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Sagakeramik
0

Du kan ju göra nån yougurt dipp dill också. Väljs nån hyffasat mager yougurt och krydda med något gott. Man kan göra tatziki att doppa i också:)

Ylva-Li
0

Åh att dippa grönsaker är vansinnigt gott! Jag brukar lyxa till det ibland och köpa chipsdipp i vitlök eller nåt, och dippa gurka, morötter osv i. Sååå gott! Och det är väl iaf lite bättre än att dippa chips iaf. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AnneN
0

Jag brukar dippa gurka i lätt cremefraiché med vitlökssmak

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ylva-Li
0

OOh, det lät också jättegott!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||