Nykomling
Hej alla. Fick tips från en annan site att ni finns. Tänkte att jag kunde vända mig hit för att vädra min frustation över min ihärdiga övervikt som inte vill lämna mig.
Konstaterade nyss att min BMI är 28.1, not happy. Jag har inte lyckats med LCHF. Orkade inte mer än en månad, den livsstilen passar mig inte i längden och jag började bli sugen på frukt efter två veckor, kroppen kanske ville säga något. Scarsdale har jag blivit hjälpt av tidigare men det var 10 kg sen, idag fungerar inte den heller. Det är väl åldern.
Nu har jag mest bara tänkt att hålla matintaget lägre Så lite kolhydrater som möjligt och mindre portioner, och börja på gym eventuellt.
Välkommen Kurina :-)
Men uj uj, mitt BMI ligger på 32,4 

Hej Gunilla, kul o se dig här, och Ylva-Li. Joo men, min kryper sakta uppåt. Tänkte sätta stopp för det NU, innan jag förlorar all självdiciplin. Fast det är ju inte första gången jag säger det
.
Jag köpte hem idag ett par burkar spendrups bright brew (öl). 50% mindre kolhydrater och 24kcal/dl. Jag ville ha någonting annat att dricka än vatten och äppelcidervinäger som omväxling. Tror ni att jag lurar mig själv?

Välkommen hit =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Välkommen :)
Själv började jag med ett BMI på 33,3 idag är jag nere på 26,7 så jag har inte så långt kvar nu. 28 låter inte så mycket i mina öron, men det är ju bra att du vänder tränden innan det går för långt. Sen ska du akta dig för att hänga upp dig för mycket på BMI. Det passar inte alla. Enligt den ska min sambo väga 85 kg för att vara normalviktig.. det skulle aldrig gå.. han skulle se SJUK ut.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tack
Egentligen vill jag bara komma i mina gamla kläder för att slippa börja köpa ny storlek. Jag kommer inte i kläderna från förra sommaren och jag törs knappt tänka på hur det är med vinterkläderna för i år. Jag använder kläderna som måttstock. Det var inte så länge sen som jag accepterade storlek 40 som min storlek. Nu ska jag börja använda strl 42, nä nä. Inte igen. Jag strävar inte heller efter att få tillbaka min ungdomsvikt, det var då det.