När det går åt fel håll...
Behöver lite peppning och stöd nu =/
Har alltid kämpat mot övervikt och under våren nu har det äntligen gått sakta men säkert neråt. Under sommaren gick det käpprakt uppåt (pga att jag mitt knä började strula på allvar och det blir värre för varje dag).
Nu orkar jag inte bry mig längre ens om att försöka äta hälsosamt, motionen kan jg inte göra ngt åt pga knäet men har alltid försökt att äta någonlunda nyttigt. Förutom att vikten skenar iväg så blir jag även deprimerad av att se min kropp förvandlas åt fel håll :(
Är ju såå lätt att köpa en glass på stan med kompisarna än tvinga i sig lite äcklig skolmat :(
Hur kommer jag ur den här svackan?
/amanda

ta dig i kragen nu=) de här fixar du! visst med ett skadat knä är de svårt att promenera, men du kan göra situps, lyfta hantlar o liknande=) eller simma är väldigt bra, då överbelastar du inte ditt knä=) istället för glassen, köp en god kall yougurt som inte är så fet eller liknande, de brukar jag göra=) den mättar bättre än glass oxå!
Qui dormit, non peccat
#1 Simma kan jag inte göra heller :( Får väl försöka attt köpa youghurt istället alternativt strunta i att ta med plånboken idag, då kan jag ju inte köpa något ;D

Det går… inte lätt men det går, tänk på hur snäll du är mot din kropp när du står emot! Den vill inte ha sötsaker, det bara hjärnspöken som vill… så sparka ut dem och låt kroppen få njuta av din omsorg :)
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.