Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 876 ggr
Ellenfyrkant
2008-09-06 20:01
0

Hopplöst

Känns som att alla medel är förbjudna att ta hjälp av sålänge man är under 18, antar att det inte är hälsosamt att gå på hårda dieter före 18 år är fyllda. Jag är verkligen trött på detta med extra kilona. Det som bara var några extra kilon för ett år sen har nu blivit alldelles för många extra kilon. Det är hemskt och allt går åt fel håll, känns ibland som att jag lika gärna kunde ge upp faktiskt. Känner att jag kämpat nog. Nu slutar jag även jobbet (som innebar att cykla 4-5 km varje helg med 50-60 kg i en kärra) nu ger jag även upp den enda sporten jag höll på med,  men börjar istället ridning och agility. Om jag inte gör ngt åt detta kommer dessa kilon bli allt fler och mitt självförtroende kommer sjunka allt mer. Jag tar mig aldrig tid att gå ut och springa eftersom det är så otroligt tråkigt, och MP3 har jag ingen. Motion & konditionsträning ska vara roligt, annars håller det inte i längden. Det enda som håller i längden är hundpromenader och det är underbart att cykla bort, bort från allt med hunden i sele, men det kan man inte göra så länge, för de blir för jobbigt för de korta, smala benen. Vad ska jag ta mig till? Får dessutom världens ångets såfort jag unnar mig något, känns som att jag inte borde men samtidigt ändå inte kan låta bli. Och klarar inte av att släppa in mina föräldrar i detta, tkr det är svårt att berätta för er bara såhär. Snälla hjälp mig, känns som att jag inte orkar detta längre.

Mvh Ellenfyrkant

Hoppfull
2008-09-07 16:06
0

Kan du inte ta hjälp av skolsköterskan? Du behöver prata med någon om hur stort problem detta är för dig och kanske få kostråd och komma till henne och väga dig. Det skulle kunna hjälpa dig med att komma igång och bli sporrad.

Lycka till!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ylva-Li
2008-09-07 17:16
0

Jag fick bra hjälp av min skolsköterska när jag gick på gymnasiet. Nu förlorade jag inte så många kilon, har alltid haft svårt att tappa, men jag tycker iaf att jag fick bra hjälp.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ellenfyrkant
2008-09-07 17:18
0

#1 Detta är verkligen ett problem, vet inte vem jag ska ta hjälp av. Även om skölsköterskor har gjort 'värre' saker så skulle jag skämmas ihjäl om eller när jag mötte henne i korridoren. Och jag skulle inte klara av att kompisar undrade vart jag skulle ta vägen hela tiden, jag är ganska hopplös att ha åå göra med ibland känner jag :/

Mvh Ellenfyrkant

Jordemor
2008-09-08 12:45
0

kära Ellenfyrkant, ta och gå till skolsköterskan eller kuratorn på din skola. om det är jobbigt att gå dit så ring till nån av dom först för att kolla lite hur ni kan lägga upp dina besök där. Jag har själv jobbad länge som skolsköterska på ett gymnasium och faktiskt så kan man träffa elever utanför skoltiden. Så hade jag med några flickor. dom kom mellan 4-5 på eftermiddagen. Det är oftast så att en skolsköterska har sin tid enda till 17.00 och eleverna försvinner ju från skolan strax efter 15.00. Det kan vara en lösning för att du skall slippa förklara för dina kompisar. Men ring eller maila till syster eller kurator dom vet hur det är och har ofta lösningar som du inte kan se själv. Lycka till