Kommer att attityden att ändras?
Min första tråd här, woho! 
Det är så att jag är kompis med en kille. Har sagt flera gånger till honom att jag ska gå ner i vikt men han säger emot mig. Men jag vet ju vad som är bäst för mig själv…
Han säger att han är rädd för om jag går ner mycket i vikt så kan min attityd ändras. För han har sett kompisars kompisar attityd ändras sig. Alltså, de är jätte kaxiga eller hur man ska förklara det.
Vad tror ni? Kommer er attityd ändras? Kommer självförtroendet att ändras? Eller kommer ni fortsätta att vara samma person som innan?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag gick ju ner massor (och sen upp igen) och när jag var som smalast så blev folk annorlunda mot mig.
Lite lätt paranoid blev man när helt plötsligt folk såg en… Så om jag hade haft lite annan personlighet än vad jag har så hade den saken kunnat gå mig åt huvudet… Men jag blev ju lite fundersam istället.
Men mina kompisar uttryckte samma funderingar innan jag gjorde min op.Det är alltså inte helt ovanligt att man faktiskt ändrar attityd när man helt plötsligt får en massa uppmärksamhet som man annars inte har fått.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Instämmer… eftersom det förändras andras attityd gentemot mig så förändras även min attityd. Jag blir förstås inte en annan person men självförtroendet stiger. Det är ju lite som Allamej skriver, man går från osynlig (eller äckligt synlig av dem som stirra och viskar om överviktiga människor) till positivt synlig och det är en väldig förändring.
Dock är min absoluta erfarenhet att har man dålig självkänsla i botten som kommer man att må dåligt igen inom kort, smal eller ej.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Det är en mycket intressant fråga du ställer Salladshataren. (Och välkommen hit!)
Jag tror inte att min egentliga attityd kommer ändras om jag skulle gå ner till min normalvikt. Däremot skulle jag nog känna mig lättare inställd till livet. Det skulle kännas roligare att gå i affärer och köpa kläder, utan att behöva gå till specialavdelningarna.. OM de nu har en sådan ens.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||