LCHF och GI
Har lite funderingar kring LCHF o GI…
Min galla verkade inte tycka om fettet i LCHF-kosten, så då tänkte jag börja äta enligt GI ist.
Men om man äter enligt "rivstart-GI" blir det i princip samma som LCHF?? Finns det någon skillnad eg?
Mer fett i LCHF lr? Hur ser fördelningen ut om man äter GI? Alltså fördelningen fett/protein/kolhydrater?
Jag blir fundersam
, är den någon som kan reda ut detta till mig?

Ingen som vet?
Nej, tyvärr. Experter på LCHF hittar du inne på kolhydrater.ifokus.se
Här fokuserar vi lite mer på viktminskningen i sig, och inte så väldigt mycket på olika metoder, än så länge :)

Jag vet inte heller… men GI innehåller ju olika faser där jag tror att den inledande fasen är väldigt lik LCHF sedan introducerar man kolhydrater igen i långsam takt (typ). Medan LCHF innebär ytterst lite kolhydrater hela tiden vilka ju ersätts med fett och lite mer protein istället. Men det är bara så som jag uppfattat det.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Du får göra en leverrening 
http://ehdin.com/?id=111&start=0&svalue=leverrening
bort med gallstenarna…

#5 Haha, jag läste det först som leverering!!!!
Det lät ju lite läskigt! Tyvärr har de inte hittat några stenar ännu, men de får leta lite noggrannare

Sjukvården varken tror på eller förstår det här med leverrening. Men alla har stenar i levern, även barn, så leverreningen skulle kunna göra dig mycket friskare… men säg det inte till någon doktor, då skrattar de åt dig 

Aha, får ta en titt närmare på det i så fall! Det lät ju inte så trevligt:S

Med GI begränsar du inte mängden eller andelen kolhydrater, bara kvalitén. Det gäller att äta kolhydrater med lågt glykemiskt index, dvs som går från munnen till blodet långsamt. I och med det så får man mindre insulinpåslag och svängningar i blodsockret. Du skulle med andra ord kunna kombinera det med en LCHF-kost eller äta bara kolhydrater.

Men initialt är det ju inga kolisar som gäller även med GI. Det är ju efter viktminskningen som man inför kolhydrater igen, och då med lägre GI.
om ni inte har testat!