Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 5295 ggr
Vibeka
0

Hej alla kämpare!

Jag har i går startat med Sahlgrenska metoden, vill gärna veta om det är någon fler här som testat eller som nu genomgår denna Atkins diet?! Tufft känns det nu för jag är inne på dag 2 med bananer Heheh, men i morgon börjar man äta lite mat!!! Ska bli sååååååå gottigt! Flört

Min bror och svägerska har testat denna diet ett tre tal gånger med mycket goda resultat. Vad vet ni om denna berätta och dela gärna med er!!!!

Ljus Carina

AnneN
0

Har aldrig hört talas om den Sahlgrenska metoden, hur fungerar den? Vad får man äta/inte äta?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vibeka
0

Okey ja man får äta en hel del men i små små portioner. fisk,kött,kyckling,ägg, bacon, grönsaker,frukt,nån potät här och där osv. man kör 4 veckor sen äter man normalt igen. Jag har kört GI under de senaste 3 åren inte slaviskt dock så övergången blir inte så svår :)

Ylva-Li
0

Ah, så det är en snabb viktminskning? Ingen där man går ner större antal kilon?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Vibeka
0

Tja det är en snabbare metod helt klart man kan tappa upp till 10 kilo på 4 veckor men det där är juh individuellt naturligtvis Glad

Allamej
0

Lite lustigt det där men min kompis berättade om hennes tid på den dieten bara igår :)

Hon gick ju ner 7 kilo och genast efteråt så gick hon över till viktväktarna. Efter en så pass hård diet som det ändå är så var viktväktarna inga problem.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Hoppfull
0

Upplevs viktväktarna som ett problem?

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Allamej
0

För en del :) Alla tycker ju inte att det är så jätteenkelt och det här var några år sedan så jag vet inte vilket system dom körde med då men men :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Hoppfull
0

Ok! :)

För mig blev viktväktarna en riktig väckarklocka som sedan satte hjulen i rullning för mina fysiska problem. Jag skulle äta ett visst antal points varje dag, men insåg att mitt normala matintag låg lååångt under (typ 8 points) de points jag skulle äta för att gå ner i vikt. Min normala kosthållning, för att hålla vikten, låg alltså under den lägsta gränsen man ska ner till för att gå ner i vikt… helsjukt!

Allamej
0

Jag hittade en diet som verkar vara den som min kompis pratade om men den verkar inte ha något  med Sahlgrenska att göra.

Känns lite jobbig men samtidigt så är den inte ens i närheten av de banan och ananasdieter jag har testat :)

Här finns den och ett helt gäng till… jag vet att det finns några som är vettiga men samtidigt flera som är rent idiotiska.

Hoppfull
0

Sahlgrenska metoden är visst samma som Danska rigshospitalets metod, en metod som har rykte om sig att sabba ämnesomsättningen ganska rejält.

Vibeka
0

#10 Nej salhgrenska och Danska riks hospitalets metoder är inte alls lika, man äter mycket mindre om man följer Danska riks hospitalets metod.

Hoppfull
0

Aha, de stod nämligen under samma rubrik och det hänisades till Rigshospitalets… sorry!

Kan du beskriva den du äter?

Vibeka
0

#12 Man äter mest protein men oxå grönsaker, och inte så stora portioner. Jag har ingen aning om jag klara detta hela vägen men ville göra ett försök eftersom min svägerska och bror gått ner ett antal kilon :) Men jag är dessvärre en person som behöver mat nåt att äta var 3 till 4 timme så inte alls säkert att min kropp klara detta vi får se….

Hoppfull
0

Får du inte dela upp det på många mindre mål då? Jag tror inte alls att det är bra att gå omkring och vara hungrig. För övrigt låter det ganska likt GI eller?

Vibeka
0

Ja man äter tre mål mat om dagen och jag behöver juh "mellis" *S* och kvällsfika, men jag brukar ta ett kokt ägg eller makrill så det är lugnt men enligt schemat så får man juh inte ta detFlört

Jo det är GI kost i det stora hela och det har jag kört nu i 3 år men inte slaviskt. Jag vägde mig i måndags och jag hade faktiskt gått ner 2 kilo Skrattande men jag har börjat simma oxå och det tror jag är det viktigaste att röra på sig och så undvika kolhydrater så jag har modifierat om schemat kan man säga Flört

Hoppfull
0

Grattis, kul att det rör på sig för dig!

Ylva-Li
0

Men vad härligt! Alltid skoj när man ser resultat!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||