Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2608 ggr
Jenahbella
0

OT godisförbud!

ja på måndag ska jag ge mig själv godisförbud! :)
(fast har redan smygbörjat) ;)
om det går som jag tänkt mig så ska jag ge mig själv läskförbud om en eller två veckor :)

nån mer som vill vara med mig? :)
ni behöver ju inte ta bort just de jag har tänkt mig , men kanske något annat som ni vill vänja er av med :)
skulle va kul att kunna stötta varandra här :D

[Victoria-Pancakes]
0

Count me in! Jag behöver godis- och kakförbud. Men jag äter sällan godis nuförtiden, men behöver sluta gå till affären och köpa det när jag mår dåligt. måste sluta med mitt tröstätande.

Från och med nu ska jag ha förbud mot godis, naturgodis, kakor, bullar och skräpmat.

Men det viktigaste förbudet, för min del, så är det stillasittande. Jag måste alltså träna varje dag, eller åtminstone röra på mig i mer än 15 minuter. allt jag gör på dagarna är ju att sitta vid datorn och lata mig, i brist på annat att göra. och det måste ändras!

så… många förbud jag har skaffat mig idag x)

Läskförbud är bra att vi har, både för våran skull och de fattiga länders skull, eftersom en läsk innehåller en massa vatten som U-länderna behöver mer än vad vi gör. det är iaf en av mina två anledningar till varför jag inte dricker läsk. den andra anledningen är att jag tycker kolsyra är jätteäckligt x)

Jenahbella
0

börja med ett förbud först en vecka :) tror de e lättare :) så tar du bort ett veckan efter :)
så rapporterar vi hur de går :D

[Victoria-Pancakes]
0

okej =) då väljer jag förbud mot ständig stillasittande. =D

Jenahbella
0

bra! :) då sätter vi igång på måndag! :D

Hoppas fler vill vara med! :D

Jenahbella
0

*dubbelt*

[Victoria-Pancakes]
0

Great =D

Allamej
0

Jag måste bara få fråga ang. förbud och så…

Blir inte suget värre av att förneka sig något? Är det inte bättre att istället för att säga att något är förbjudet så kan man ta en dag i taget med medvetna val?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Jenahbella
0

hehe jo klart de blir svårare när man inte får!
men jag tänkte om man tar bort en grej i taget :)
då blir de som en rolig lek :P
visst blir de svårt!
men stöttar man varandra så :)

Ylva-Li
0

Jag avundas er som kan avhålla er helt. :) Jag kan det inte.. :/ Jag blir helt tokig om jag inte får.. så för mig funkar det bättre att helt enkelt trappa ner, men vara medveten om att jag kan komma gå upp av snask osv. Det gör snarare att jag inte alltid är så sugen, eller inte äter så mycket istället.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

dara
0

#7 beror lite vilken personlighet man har hus mon är lättast och svårast. jag själv blir inte mera sugen av att det är förbud utan jag har bara någonting att kämpa med. skall komma på vad jag skall undvara och så är jag också med

Jenahbella
0

#9 jo men därför man ska ta bort EN grej :)
du kan ju tex bara ta bort choklad? :) och fortfarande få äta allt annat :)
klarar man de en vecka så blir man väl mer peppad att kanske ta bort en sak till? eller så stannar man på tex chokladen en månad :)
det är ju upp till vad man själv känner att man klarar :)

#10 härligt :D ju fler destå roligare å mer stöttning :)

[Victoria-Pancakes]
0

Jag klarar mig ofta att hålla mig borta från det jag förbjudit mig från genom att bara räkna dagarna som jag har lyckats undvika det. ju högre talet är, desto stoltare blir man av sin prestation, och viljan att höja det talet kvarstår. så är det iaf för mig.

Ellenfyrkant
0

Godis äter jag sällan och läsk dricker jag också mer sällan :P Men kakor >.<

Mvh Ellenfyrkant

hus-musen
0

istället för att förbjuda sig sj, varför inte säga att ja jag får äta en kaka till kaffet på söndagsmorgonen, resten av veckan är det stopp. då får man något att se fram emot=) mycket enklare än att totalvägra sig sj allting.

Qui dormit, non peccat

Jenahbella
0

jag vill bara förtydliga att jag inte tvingar nån att förbjuda sig något det är något JAG vill göra och vill man hänga på så gör man det, denna tråd skapade jag för att vi ska stötta varandra!

vill man avhålla sig något 6/7 dagar som #14 skriver så gör man det! :) huvudsaken är att man hittar sin egen grej! :)

att förbjuda MIG är det enda sättet JAG klarar mig utan, för börjar jag äta godis en dag så trillar ja dit som vanligt.

hus-musen
0

#15 nej jag vet det=) tänkte bara om nån mer funderade på det men vet att viljekrafteten kan tryta ibland=)

Qui dormit, non peccat

Jenahbella
0

#16 :) vill du va med då? ;)

Yuki
0

Äter ändå inte godis så ofta.

Läsk och kakor är jag inte särskilt förtjust i, och godis som godisnappar och gelehallon och sådana godisar äter jag  bara om de inte innehåller gelatin, så det är inte så ofta…

Jenahbella
0

#18 gör som Victoria-Pancakesdå? :) ha sitta stilla förbud :) vilket innebär att man ska motionera på nåt sätt varje dag :) kan ju vara att bara ta en promenad :)

Yuki
0

Vad då? Jag motionerar varje dag…?

*Förvirrad*

hus-musen
0

#17 okii jag är med=) jag ska röra på mig mer, från och med på måndag! ska göra 20 armhävningar och 100 situps varje dag eller gå på promenad minst en 40 minuter varje dag=)

Qui dormit, non peccat

Jenahbella
0

#20 bara tog de som exempel.. behöver ju inte va nåt man äter.. sorry

#21 kul! :)

Yuki
0

Okej… Förvånad

EmmaG
0

Va duktiga ni är!

Jag ska - när denna drickaback jag har hemma är slut - inte dricka läsk på 2 hela veckor! (Ja, jag har sett på Oprah Tungan ute)
Godis hör helger till och när de kakor jag har hemma är slut hör även de iaf helger till.
Men har man en svärmor som har ett bageri, och man kommer dit några dagar i veckan och hjälper till - och får kakor med sig hem som tack så är det inte lätt!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jenahbella
0

#24 härligt då e du med sen me då? när backen e slut :P ;)

EmmaG
0

#25 Yes box!

// Emma, aka Althea

Jenahbella
0

weiii imorgon smäller de :P hihi

märks de att jag e peppad? ^^ Skrattande

Ylva-Li
0

Ni kommer klara det galant! Jag hejjar på er!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Jenahbella
0

japp nu e de måndag! :D

[Victoria-Pancakes]
0

Yes! Kanske skall promenera hem idag från stan/skolan istället för att ta bussen =D

Jenahbella
0

#30 härligt :)
ja min dag kommer nog va ganska lätt men på eftermiddagen/kvällen kommer de blir wsvårt att motstå godis automaten på jobbet :( men jag ska klara detta! :)

[Victoria-Pancakes]
0

#31 Håll för ögonen när du går förbi automaten! Titta bort! =D

Usch… jag vet inte om jag orkar träna något alls idag. Kom nyss hem från skolan, tog bussen =(
Jag har mått så himla uselt idag! Jag har bara velat dö! Sådana här sälvmordstankar som jag hade idag i skolan har jag inte haft på ca 1 år! jag trodde jag var kvitt dem… men icke då. Nu är de här och tortyrar mig igen. Känns som att jag aldrig kommer vara någorlunda glad igen.

Men jag hoppas att jag blir på bättre humör nu ikväll så att jag orkar träna.
Troligtvis inte…
Det var såå nära att jag skippade lunchen idag i skolan. om jag hade skippat den hade jag nog svimmat nu av trötthet och hunger, eftersom lunchen är 11:30 och vi har sedan lektioner igen till klockan 16:40 och det tar ca 50 minuter för mig att åka hem från skolan. usch… jag orkar inte med det här livet längre.

Salladshataren
0

Jag har haft godis, kak och läskförbud i över en månad nu ^^ Eller, jag har inte ätit kakor, läsk eller godis över en månad om man ska säga så :) Det enda jag inte har slutat att äta är mörk choklad, men det går an :P

Iförsig så har jag ätit glass, men det var en eller två gånger. Det är ju inte så farligt :)

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Ylva-Li
0

Victoria_pancakes: Det där later inte roligt vännen..
Om du känner att du vill prata av dig med andra människor som förstar hur det är att ma riktigt daligt sa kan jag tipsa dig om angestsjukdomar.ifokus.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[Victoria-Pancakes]
0

#34 okej, tack =) mår lite bättre nu iaf. Men har så ont i magen av nervositet. vet inte varför jag är så nervös. säkert inför i morgon, är väl orolig ifall jag kommer må så dåligt då igen. och alla nya elever där gör mig så ängslig.
Men nu ska jag sluta gnälla.

Det blev ingen träning idag =( Får se om det blir nåt i morgon istället.

Jenahbella
0

#35 skönt att du mår bättre!
vet hur du känner, jag hatar att lära känna nya människor bara för satt man måste lixom :(
hejja tisdag ;)

jag va sååååå nära på att äta en röd bil idag, men med lite hjälp av en arbetskamrat lyckades ja hålla mig ifrån de ;)

[Victoria-Pancakes]
0

#37 wow… med orden "heja tisdag" räddade du min tisdag faktiskt =D Denna tisdag blev faktiskt en bra dag. har inte alls varit deppig =) Så jag ska nog träna snart =)

[Victoria-Pancakes]
0

yay, vägde mig nyss. Väger nu 53.4 (dock med strumpbyxor och en t-shirt på). för någon dag sedan vägde jag lite närmare 54, minst 53.8 iaf.
Åt ju middag för inte så längesen också.
inte så mycket viktnedgång… men alltid något =)

Jenahbella
0

#37 va bra :D

jaa för mig går de bra än så länge iaf :)
har stått å stirrat på godisautomaten många gånger på jobbet kan ja lova! :P hihi

hur går de för er andra? :)

hus-musen
0

haha bara bra för mig faktiskt=) ska städa färdigt o sen ta en promenad i regnet hade jag tänkt!

Qui dormit, non peccat

Jenahbella
0

#40 mysigt att gå i regnet :) sålänge man inte blir blöt ;)

hus-musen
0

#41 haha jo, men då slipper man duscha vet du välTungan ute

Qui dormit, non peccat

Jenahbella
0

#42 haha tänkte inte så långt ;)

Karmatarerskanise
0

Duktiga ni är :)

Yuki
0

#41 Nästan oundvikligt. Tungan ute

Jenahbella
0

#45 finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder ^^ :D
regnkappa och paraflax ;) :D
fast de e ganska mysigt när de e världens spöregn och mascaran rinner! :D sålänge man kan skratta åt de :D

Yuki
0

#46 Det är inte kul när spöregn kommer tillsammans med blixt och åska, tycker jag.

Jenahbella
0

jaa :) åh jag saknar att sitta hemma hos mamma i soffan äta potatis å purjolök soppa och lyssna på ösregnet och blixtarna! :( höstmys!

[Victoria-Pancakes]
0

Regn är mitt favoritväder =) Då kan man vira in sig i täcket och glo på film o ha det mysigt =)

[Victoria-Pancakes]
0

Idag har jag sprungit 920 meter! På gymnastiken… hade friidrott, som jag hatar -.- Fast stannade och gick några meter ibland…

Jenahbella
0

kalas bra VP :D hejja du! ;)

Ylva-Li
0

Oj vad ni är duktiga! Hur går det med era godisförbud då?

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Jenahbella
0

för mig går de bra :D  va skitsugen igår (är de typ hela tiden) men har köpt frukt så de sitter ja å äter ^^

Ylva-Li
0

Härligt! :D

Russin säger de ska funka också mot sötsug. De är ju rätt söta i smaken.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Mandysan
0

Jag har haft läskförbud större delen av sommaren. Funkade riktigt bra tills i fredags, hällde i mig massvis av Pepsi Max…=( Det positiva var dock att det inte var ett dugg gott - kanske lättare att motstå nästa gång? :)

[Victoria-Pancakes]
0

ja, jag brukar tänka på att jag kommer ändå må jättedåligt efter att jag ätit godis. så då minskar ju sötsuget en aning iaf… jag brukar nämligen jämt få ont i magen och må illa efter att jag ätit godis, samt naturgodis. fast det kanske beror på att jag äter lite för mycket åt gången xD

Just nu så är yoghurt och müsli mitt godis istället =) Det är gott ^^ Och det är MYCKET sällan som jag äter bröd nuförtiden. usch… bara för att jag nämnde det nu så blev jag plötsligt sugen på limpa xD hehe, tur att vi inte har något bröd hemma =)

Salladshataren
0

Drack cider i lördags, men det var för att jag var på kräftskiva. Och då är det okej att vara lite onyttig Tungan ute

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jenahbella
0

#54 får se till att köpa russin nästa gång jag handlar då :)

idag började jag mitt läskförbud.. oj de va riktig pest å pina :P tjurig e jag ^^
men men de går nog över om ett tag :=

EmmaG
0

Okidoki, igår tog sista dirckan slut i backen och jag har övertygat min man att gå med på detta lilla expriment med ingen läsk i 2 v!
Dock fick jag kompromissa till att äter vi mat på tex Sibylla så tar vi läsk till

// Emma, aka Althea

Jenahbella
0

#59 :D de e lättare när man e två :) lycka till!

nu har ja vart godisfri i två veckor !!

läsk har ja druckit idag :/ men de va för att jag blev bjuden på middag hos sambons mamma :P

EmmaG
0

#60 Man brukar ju säga de.. Men jag tror faktiskt jag hade haft lättare med att avstå ifrån en del saker om jag hade levt själv

// Emma, aka Althea

Jenahbella
0

jo, men de e ju de ja menar om man lever två e de lättare om båda e me på de :)

EmmaG
0

#62 Men jag skrev att jag hade haft lättare att leva sunt om jag levt själv! =)

// Emma, aka Althea

Jenahbella
0

#63 ja e trött idag ;) :P

joooossan
0

Klarar ni det, klarar jag det ! Nu ryker godiset hejdå ! ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jenahbella
0

#65 härligt! :D

hur går de för alla? :)

jag klarar att va utan godiset men läsken blir de lite av på helgerna nu :/ aja tar nya tag i veckorna :D

joooossan
0

Efter att jag skrev inlägget i tisdags har jag inte rört varken godis eller läsk, blev så himla pepprad efter att jag såg alla inlägg med hur duktiga alla var så nu känns det som om inget kan stoppa mig ;)

#66 Vad äter du ex. på helgerna som ersätter godiset ? ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jenahbella
0

härligt! :) kul att höra att vi ger dig mod :)
jaadu jag äter inget för att ersätta :P