jag är ingen morgonmänniska men frukost måste jag äte enligt min matplan så det blir ca 200g yoghurt, ibland med müsli och är jag riktigt hungrig så kan jag ta en macka till.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tyvärr äter jag ingen frukost. Tar vanligtvis 3-4 timmar efter att jag vaknat innan jag ens är sugen på något. Och det är ju inte så bra… Vet inte hur många dietister/sjuksköterskor som tjatat på mig att jag ska försöka få i mig något när jag vaknat, men nej, det går inte.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Oftast två mackor, en kopp te, och ett glas c-vitaminbrus. När jag viktminskade som bäst la jag till en skål fruktsallad också, men jag har inte orkat fixa på ett bra tag nu…
Ylva-Li, precis. Om jag får sova tills jag själv vaknar så är jag oftast mer hungrig än om jag väcks av väckarklockan. Så för min vikt skulle det vara en klar fördel om jag hade ett eftermiddags/nattjobb. Eller rättare sagt, om mina kunder accepterade att jag var oanträffbar på förmiddagarna (eftersom jag jobbar hemifrån mycket)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Aah. ;) Jo samma här. Jag sover lätt till 12-13 dessvärre. Även om jag går och lägger mig tidigt. (Lider av lite utmattning tror jag.. kan sova hur mycket som helst.. :/ )
Men faktiskt ibland när jag vandrat upp vid 7 för toabesök, så har magen faktiskt kurrat lite.. En ovanlig känsla. Kan dock tro att om jag skulle jobba så skulle jag nog inte vara hungrig då. Utan senare..
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Frukosten är ett mycket viktigt mål. Det är då vi behöver kolhydraterna och annan energi. Kroppen är redo att börja ta tag i dagen.
Även om man inte har något jobb att gå till så är det viktigt att man startar bra på sin dag och gör något utav dagen. Göra upp en dagsplan.
7-9 timmars sömn om natten mår kroppen bra av. Sen ska man inte sova mera. Är man trött så är det bättre att se till så att man äter bra och får i sig näring och vitaminer samt att man motionerar något dagligen. Det räcker med en promenad om dagen så att man får fart på blodet och syresättningen.
Och vad äter jag till frukost då?
60 gram fullkornsbröd med leverpastej på och en skiva tomat (om jag kommer ihåg att köpa hem tomat)
2 kokta ägg
1 kopp te utan socker
Absolut Gunilla. :) Jag sover på tok för mycket, det vet jag. Antagligen är jag väldigt trött pga att jag har lite ångest och depression. Dessutom blir jag väldigt trött av social kontakt har jag märkt. Var hemma till midsommar (bor i Tyskland som sagt) i en vecka. Var totalt död och trött i över en vecka efteråt.. Jobbigt. :/
Frukost avgör nog mycket hur dagen blir. :)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

95% utslaget på en månad så äter jag 2 ev. 3 brödskivor av det bröd vi har hemma med varierande pålägg och 1 glas juice till
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Äter ingen frukost då jag inte kan. Som mest ok en frukt men mackor och fil m.m. kan jag inte få ner. det kväljer mig. Jag börjar jobba ganska tidigt också, halv sex på morgonen så min frukost brukar ske på jobbet vid 9. Innan dess kanske jag har tagit frukt och kaffe. Frukosten när jag är ledig kan bli lite olika. Fullkornsbröd, fullkornsflingor, beroende på vad man har hemma och är sugen på.
//Pia

Jag äter nog ganska olika. Men en normal frukost för mig är en tallrik med fil/mjölk/yoghurt + müsli och två smörgåsar ofta hönökaka eller halvgroft bröd.
Mvh Ellenfyrkant

Två knäckebröd med en aning bregott (måste hjärnan ha manade dietisten mig!!) och ett par tunna strängar kaviar. Till det dricker jag kaffe med en skvätt mellanmjölk :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

#12 Både min dietist och vår viktsköterska säger att det är bättre att använda Becel. Vi körde bregott innan vi började viktkampen, men har bytt till Becel nu. Gäller även det lilla vi använder flytande fett till att steka kött eller så.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Aldrig i livet, jag dör hellre än äter snuskigt lättmargarin :) hahaha, där går min gräns! Inget konstgjort för mig :D
#13 vi kör me becel här hemma jag tycker de e gott :)
jag äter nästan aldrig frukost.. jobbar kväll så kommer inte hen förens halv ett och så sover ja ganska länge på dagarna :P
så brunch skulle de väl va för mig då.. :)
ibland blir de att laga middag direkt när ja vaknar :P
så äter väldigt blandat..
men knäckemackor med smör och citronpeppar blir de ofta till frukost :P å juice eller te..

Ja alltså var och en gör som den vill, men jag äter helst så oprocessad och naturlig mat som möjligt… Personligen tror jag att margarin är rent hälsovådligt med tanke på hur det framställs, men det är ju jag det :)
Dietisten sa åt mig att jag MÅSTE börja äta fett (hade inte ätit fett på över tio år) och då är en halv tsk bregott inget att oroa sig över, tvärtom tyckte hon att jag behövde mer fett än så.
Inget.

#13 Men Bregott är ju nästan så rent det kan bli utan tillsatser. Becel innehåller både ditten & datten.
Vi äter dock Becel här hemma. Jag tror att bregott är mkt nyttigare, men det är ju så j*vla hårt så det går inte att smöra med! 
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
# 17 - Håller med dig fullständigt. Alla dessa sk lätt-margariner innehåller bara en massa kemikalier.
Man behöver inte ha smör på mackan, det där är en vanesak. Men man måste äta en viss mängd matfett per dag och då är det bästa smör eller olivolja
just nu kör jag lättyoghurt + paulinus (eller vad den nu heter) müssli.
Kaffe, kaffe, kaffe. Ibland kan jag komma på mig själv att jag levt på kaffe i 3 dagar. Ingen smörgårs, ingen lunch, ingen middag. Jag är inte hungrig
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Har ätit dåligt sedan jag var liten. Då var vatten det enda jag kunde få. Så kunde det vara att växa upp på femtiotalet
Väl mött, Tatsja

#24 jag har oxå alltid ätit dåligt… inte för att det inte fanns mat (är uppvuxen på en gård) utan för att jag vare sig var intresserad av mat eller hungrig 
Nu är jag istället mycket intresserad av mat och vad den har för effekt på kroppen samt hur olika människors kroppar faktiskt fungerar TROTS att det finns de som påstår att ALLA fungerar exakt likadant och skulle må bra av samma mat… galet som jag ser det :)
Jag åt inte eftersom det inte fanns något. Ibland kunde jag gå utan mat flera dagar. Det enda som ibland fanns var en hård brödbit utan smör. Bara rent. Men jag gav hellre min bror den än åt den själv.
Väl mött, Tatsja
Hoppfull: Jag tycker som du. Alla fungerar inte lika. Jag mår bäst av allt så naturligt som möjligt. Dessutom så litet kolhydrater som möjligt. Behöver inte lika mycket sömn, är aldrig hungrig emellan målen, blir mätt av mindre portioner. Det allra bästa är att jag har inget sockersug längre!
Jag äter müsli och yoghurt till frukost. Mums.
Jag käkar en skål lättyoghurt med antingen äppelbitar eller päronbitar och fullkornsflingor i. :) Supergott och väldigt mättande! :D
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Och det är det verkligen också! :)
Jag är en sån där som sällan testar något nytt men helt plötsligt fick jag för mig att jag ville testa det här och jag blev helt fast. :)

En grov skiva bröd med en ostbit på :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Oftast inget, men ska jag nödvändigtvis ha nåt så blir det en bit korv, lite brie, ett ägg med majonäs eller annat med fett i.
Jag kan också starta dagen med fläsksvålar….
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Hehe ja, gör så! :) du kommer inte bli besviken! :)
2 dl fil, apelsinjuice (sockerfri) och en fullkornsfralla (eller två…) med lätt&lagom och lite skinka på är min vanliga frukost =)
Ägg och bräckt skinka, kaffe med kokosfett. Pigg blir man och är mätt långt fram på da´n!
Kaffe, kaffe och kaffe. Kanske blir någon riskaka om jag känner för det. Annars äter jag aldrig frukost. Vet att det är fel, men svårt när det åker hiss.
Väl mött, Tatsja
Hemma gjorda färsbiffar eller någon kryddig omelett..
Låter gott, men vet att än kan jag inte äta
Väl mött, Tatsja

Idag åt jag lättyogurt med päronbitar :)

#43 Gjorde samma sak sist, suck. Fullkornsflingor badande i socker… -.-

#46 Eller hur, som med andra produkter. Man ser det gröna nyckelhålet och tänker att det är super men när man kommer hem är det 3 liter socker i, Baah !
Jag kör med Kellogs special K fullkorn. De är supergoda. :)

Eftersom jag äter frukost till jobbet blir det mackor(3 st), oftast med ost, ibland enbart med smör eftersom jag inte tycker om "smakrik"ost. Dricker ett glas vatten till.
kissmekate.blogg.se