Stora klädstorlekar i affärer
Appråpå ämnet kläder i stora storlekar. Vilka affärer HAR stora storlekar. Och då menar jag större än 44. 
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Kappahl vet jag brukar ha en avdelning för oss med större storlekar (enda stället jag hittat som har mina storlekar på alla sorters kläder)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det har dom :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
de flesta affärer, hm, kappahl, lindex, åhlens har en avdelning med större kläder dvs 44-56 eller så och jag brukar handla byxor där för de har en bättre passform på st 44 än på "vanliga" 44. jag tycker att de är ganska så moderiktiga iaf.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
BiB är HM:s koncept, Kappahl har XLNT. Åhléns har Å+ och Lindex har Generous. Tyvärr tycker jag att alla har ganska tråkigt utbud, och det är himla synd. :( Postorderkedjorna har däremot bättrat på sig lite på sistone, både Ellos och LaRedoute har ganska bra utbud!
Jo Ellos tycker jag kan vara ok faktiskt ibland. De kan ha lite mer "häftiga" kläder.. Inte de här säckiga, stora ränder, eller "tantiga" former. Man VILL inte ha sånna kläder även fast man väger 120kg+, och bara är 25. Vete sjutton om jag kommer vilja ha sånna kläder när jag är äldre heller iofs. ;)
Var och letade efter en kofta igår här nere i Tyskland. Jättesnygga kläder. MEN allt över 48 var för ålder 50+ som vanligt. Lyckades dock hitta en helt ok kofta. Men alla andra kläder kändes som att de var från 50-60-talet. (vilket inte är helt fel heller, men de har bara bevarat de grå och trista, tråkiga kläderna.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
ja det är ju synd det dära, här i ösd har vi en butik som är till för oss med former =) zizzi eller något sådant heter den, vart in och kikat lite där men det är lite för dyrt för min plånbok tyvärr, men de har fina kläder iaf.
//Maria

Måste berätta att jag skulle handla en jacka i helgen på stadium. Tar min storlek (42) och sätter på min, min sambo utbrister "Ska du ut ock tälta?"
Det hela slutar med att jag får gå ner till storek 36, då sitter jackan bra, snacka om generösa storlekar! Och det var ändå ett hyffsat känt märke.
kissmekate.blogg.se
ja det är roligt det dära vad olika det är och så nästa gång man ska handla något så passar inte en 46.a även fast man brukar ha 42.
//Maria