Mål med din viktminskning?
Gå ner i vikt är ju en sak, men vad är det som bestämmer just hur mycket du vill gå ner och varför?

Jag vill/behöver gå ner ca 45kg, inte för att jag vill vara modellsmal eller något sådant utan för att jag då når min idealvikt och min kropp mår allt annat än bra av min övervikt.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vad ska du göra när du gått ner? Något mål, då ska jag……
Jag håller just nu på att ta krafttag och ska gå ner och när jag gått ner, då ska jag börja tävla dressyr (ridning) igen 
Jag känner att just det där då ska jag ger mig extra krafter att lyckas. Jag kommer inte heller bli modellsmal men jag vill bli snygg på hästryggen igen.
Vad ska du göra när du nått, målvikten eller om 10 kg = två stolekar smalare 

Då ska jag göra sånt som jag gör nu och även kunde göra förr men utan smärtan i knän/höfter och med mera energi
_**/Mvh Anne

Nu är jag lite bråkig, men vad gjorde du förr som du vill göra nu…..tänkefter för målvikten är lättare att nå om du har en bil av dig själv, smalare och när du gör det där som du är förhindrad att göra nu, pågrund av vikten.

Gå låååånga skogspromenader med hunden utan att knäna gör ont, springa (kan inte springa mer än ca 5-10m nu), pyssla med hästar (har svårt att ta mej upp i sadeln öht nu pga vikten och dåliga knän), utan större problem orka gå i trappor, mm
_**/Mvh Anne

Härligt, vilka härliga mål, ridningen går ju att lösa med att du kan börja med att köra häst, känslan är nästan den samma.
Ett delmål kanske skulle kunna vara att cykla med hunden, det finns ju speciella hållare för att binda hunden i när man cyklar 
det var inte dit jag ville komma utan, just att man börjar känna vart man vill hur man vill må, en mål bild som gör det enklare att nå målet. Inte bara en anonym vikt utan detta vill jag bli, det är lättare att leva sunt om man ser sig själv som en sund människa.
Jag har tagit krafttag nu och ska gå ner, startade förra tisdagen och ska se var jag landar sista veckan i maj. Oavsett vikt minskning så kan vi ju peppa varandra, och andra har inne 
I maj hoppas jag uppnå ett delmål och sen ska jag hitta balansen i mitt ätande så jag håller den uppnådda vikten. Jag tänker inte krypa upp igen, nu ska det vara definitivt.

På sommaren så cyklar jag med hunden och det är inga större problem för det tar inte lika mkt på knäna =)
Jo precis det är enklare att nå målet då man vet vad målet är =) Lycka till med dina mål =)
_**/Mvh Anne

#7 tack det kan behövas för dom här kilorna sitter hårt, det är därför jag sagt tio veckor för sen måste jag leva normalt igen och hitta ny balans i kosten så jag inte går upp det jag gått ner.

#8 får jag vara nyfiken och fråga vad för kost du använder?
_**/Mvh Anne

Det är via gymmet och helt enkelt lågkalori soppa, jag kan säga att jag inte gillar tanken men kilorna måste bort om jag ska kunna tävla i sommar.
Jag var på väg nedåt reda innan, så jag har inte fått någon kvick start som många får mycket för att jag inte hade vatten i kroppen att göra mig av med. 1,6 kg har jag minskat och 2 cm i midjan sen 26 februari.
Sen när man börja äta vanligt igen så gör man det med hjälp av gymmet också. Jag kallar det inte kost utan för planerad anorexia, vilket nog är mer sant.
Så 10 veckor och sen så stoppar jag vad vågen än står på. Sen är det "bara" att fortsätta och hitta vad jag kan äta, för att må bra och kunna träna som jag vill.
Jag tränar nu också, faktiskt lika mycket som förut och konstigt nog så orkar jag samma också.

Jag bröt fas ett idag för att gå på fas två, det är mer att anpassa kosten till behovet…..det funkade inte med så extrem kalori intag och att träna samtidigt. Jag tänker ändå köra 10 veckor och sen utvärdera.
Mitt mål är att nå min "perfekta" vikt för min kropp. Jag har redan gått ner 35 kg. Behöver kanske gå ner 15-20 kg till. Jag vill att min kropp ska hålla hela livet och jag vill inte gå miste om saker för att jag inte orkar eller kan.

Mina mål att gå ner i vikt är att slippa äta alla värktabletter för min rygg som jag skadat, kan gå ner till en nattdos på 5 tabletter istället för 18 tabletter per dygn, blir jag av med mina extra kilon så påverkar det. Jag har redan nu känt att det minskat med värken.
Jag gick upp dessa kilon när jag fick Elina och gick aldrig ner dem. Det är det som styr hur mycket jag vill gå ner.
**MVH Cerrolyn
Jag ska ner till 70kg, för jag trycker jag såg bäst ut då :)
Slippa vara tjock?

#16 du är redan mager!
_**/Mvh Anne

Vad som bestämmer? De är ju jag såklart ^^ Jag vill kunna känna mig sommarfräsch och tror jag skulle trivas bättre med mig själv.
Mvh Ellenfyrkant
Nej.

Mina mål är att slippa en del av värken jag får av min övervikt, att kunna köpa kläder som inte ser ut som sopsäckar osv.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Se mina fötter, man vet inte hur mycket man kommer att sakna dom förrän dom har varit borta ett tag.
Kunna handla riktiga kläder…
Känna mig frisk i kroppen så jag kan jobba med knoppen
Får bort all värk
Kunna trivas med mig själv och mitt liv.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Eftersom jag har lätt reumatism så hade jag enormt mycket ledvärk när jag va som störst. Mina fötter började till slut domna bort när jag gick, knäna värkte konstant.. för att inte tala om ryggvärken. Jag har jobbat i vården och läser nu till sjuksköterska (påbörjat sista terminen idag^^) och jag vill ha en kropp som håller hela livet för det yrke jag har valt.
Jag trivdes inte med mig själv.. självförtroendet som har fått sig många törnar av annat genom mitt liv va i botten. Mitt förhållande tog stryk av att jag inte kunde lita på att han faktiskt älskade mig. Jag va ju så mycket mindre när vi träffades.
Så med viktnedgången har jag fått en kropp som inte alls värker lika mycket, mer ork och mer självförtroende. Jag har 8-10 kg kvar och det är ett mål jag har för att jag vill kunna ha mina kläder som jag vuxit ur och för att jag vet att mina leder mår bäst vid den vikten. Men, jag kan lika gärna nöja mig med 5 kg till om det gör att jag kommer i kläderna eftersom jag tränar så bygger jag ju oxå muskler.
Smal kommer jag aldrig bli, jag är inte byggd så det är möjligt. Men jag vet att jag kan få en fin figur ändå.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag tycker egentligen inte att vikten spelar så stor roll , är mest fokuserad på att minska midjemåttet.
Att sitta ned och inte känna fettet hänga över byxkanten skulle vara underbart!

Jag skulle vilja komma i storlek 26/34 på jeans. Har nu 29/34 och känner mig riktigt äcklig med alla fettvalkar.
Mitt mål med att gå ner i vikt, är alla följdsjukdomar som kommer med övervikten.
Jag har redan problem med knäna och ryggen, och jag vill verkligen inte få diabetes och andra sjukdomar.
sen skulle det ju vara så skönt att kunna gå i affärer och köpa vanliga kläder i vanliga storlekar. Och inte behöva leta efter xxxxxl. (ok, nu tog jag i, men jag har iaf 52 i storlek.) Dels finns det inte så mycket snyggt, och dels är utbudet rätt torftigt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||