Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettoff-topic
Läst 2749 ggr
EmmaG
0

OT Vero moda & byxstorlek

Lästa i attitydtråden och Ylva-Li skrev _"Det skulle kännas roligare att gå i affärer och köpa kläder, utan att behöva gå till specialavdelningarna.."

_Vilket fick mig att tänka på att jag idag va på Kappahl & köpte jeans, min man va med och han frågade om vi skulle titta på Vero moda varpå jag lite skämtsamt sa att där har de bara seize zero.. ^^
Men faktiskt.. Vad är den största storleken de har på Vero moda, är de nån som vet?
Jag drar strl 44 så det är ingen idé att jag kollar på byxor öht där, men jag blev nyfiken bara =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

hus-musen
0

jag har sett stl 42 på vero moda=) så det finns lite större storlekar oxå! däremot handlar jag aldrig där, tycker attt kappahl har snyggare kläder o så är jag medlem där så jag får rabatter=)

Qui dormit, non peccat

Betty
0

Vi har större storlekar på våra byxor oxå, men däremot kommer de inte in i lika många exemplar som 36,38 och 40…men vissa jeans är supplerings varor som vi får in igen titt som tätt. Testa jeansen vid namn Jolina, de är många som gillar dem, de finns även i svart. Lycka till!

Mvh/ betty på vero moda :)

Hoppfull
0

Tyvärr är det nog många överviktiga som bara drömmer om att komma i storlekar som 44 Oskyldig

Det verkar som om det skiljer sig ganska rejält vad man anser som övervikt.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

EmmaG
0

Tolkar jag nästan som att man måste vara obsent överviktig (hoppas ingen talar illa upp av ordvalet) för att va välkommen här..
Är inte sajten till för alla som vill gå ner i vikt oberoende på nuvarande klädstorlek?

// Emma, aka Althea

hus-musen
0

överviktig blir du så fort du har ett par kilo mer på kroppen än vad kroppen behöver.sen om det är 5, 50 eller 150 kilo spelar ingen roll. det anser jag iaf.

det finns väl tre huvudstadier, fet, tjock och mullig o alla de passar in på överviktig. och sen finns det superzize oxå men jag hoppas att det inte är så vanligt än i sverige iaf. för superzize tänker ja på de som väger typ 300 kilo och mer. men jag trodde det här var ett ställe för alla oavsett övervikt! det var det jag ville komma fram till. nuvarande klädstorlek borde inte spela någon roll som emmag sa.

Qui dormit, non peccat

Ylva-Li
0

Det här är absolut en sajt för alla som kämpar med att gå ner i vikt. Vare sig det är 50kg eller 5kg. Ni är alla lika välkomna. Flört

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

EmmaG
0

Tack Ylva-Li =)
#5 du har så rätt i det du säger

// Emma, aka Althea

IaMiaMaria
0

appropå vikt och storlakar så väger jag ca 94 och har st 44-46 på bygor, min mamma väger precis lika mycket men får inte på sig den storleken alls utan har ca 52-54 och vi är lika långa, det är lite knepigt.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Anne
0

Jag tror att Vero Moda har upp till 44, men jeansen är väl i tumstorlekar och där vet jag inte vad största är. 32, 33?

hus-musen
0

näe de måste vara bra mycket större än 32! jag har sett 38 tum iaf..

Qui dormit, non peccat

Anne
0

Va?? Det har jag definitivt inte gjort… får kolla mer, i så fall. H&Ms går bara till 33, och Vero Moda har ju generellt ännu mindre…

hus-musen
0

hmm HM har ju pyttesmå storlekar i allt vanligtvis! lycka till att hitta en bh i stl 80DD tex.. hittar man ett enkelt D så är de bra.. på HM i skärholmen tror jag det är så har de stora storlekar iaf!!

Qui dormit, non peccat

Hoppfull
0

EmmaG det var inte alls menat så, förlåt!

Jag menade bara att det är ganska vanligt att människor känner sig överviktiga med ett BMI på 23 och klagar järnet över hur hemskt de har det. Givetvis kan det upplevas hemskt och man kan aldrig sätta sig in i någon annans känslor fullt ut, men det är med alla sannolikthet skillnad på att ha ett BMI på 23-26 och att ha ett på 35-40. Inte minst när det gäller att hitta kläder.

Jag känner mig inte själv obscent fet :) men jag har ett högt BMI och kläder kan jag i det närmaste glömma! Mycket för att jag är väldigt kort, ganska tunn upptill och enorma lår.

Anne
0

H&M har samma storlekar överallt - alla kedjor har ju ett visst sortiment - men däremot kan butikerna ibland påverka lite vilka storlekar som köps in så att det är fler stora i vissa butiker än i andra.

hus-musen
0

Hm har iaf kläder i 3XL, upp till stl 54 på jeans och byxor, så något borde ju finnas tycker jag!! sitter o kollar nu på HM´s hemsida!! dessutom så om en affär inte har just den storleken om den är slutsåld så kan man kräva att de tar hem den! det är inte kläder för de allra största kanske men det finns rätt stora storlekar tycker jag iaf..

Qui dormit, non peccat

hus-musen
0

sök på ulla popken, där finns kläder till stl 62! en del är väldigt tantiga o rent fula, men de kanske finns nått??

Qui dormit, non peccat

Ylva-Li
0

Ulla popken tycker jag har rätt snygga kläder!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anne
0

Jodå, visst har många affärer större storlekar - men det är ofta inte så kul kläder. Det vore ju kul om SAMMA kläder som finns i små storlekar också finns i stora. Varför ska man klä sig tråkigt bara för att man har en större storlek?

hus-musen
0

#17 ja en del var helt ok men det var nån som min mormor skulle kunna ha på sig=)

Qui dormit, non peccat

Ylva-Li
0

#18 Ja precis! Bara för att jag är fet så betyder det inte att jag vill klä mig i stooora mönster, säckiga kläder osv. Det är verkligen jättetråkigt.
#19 Oja, en hel del var helt klart lämpat för en äldre generation. Men några vara faktiskt helt ok. :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hoppfull
0

Dessutom krävs det att man är lika överlång som man är övertung… jag som är så himla kort kan helt enkelt inte ha de där extra stora storlekarna om jag inte ska sy om dem!

hus-musen
0

#21 näe men där är inte kläder för smalare personer nå bättre heller, alla kläder görs för tjejer med en längd på minst 165 cm, då det är medellängden.

Qui dormit, non peccat

EmmaG
0

#22 Jag är 169 lång & har strl 44, 99 av 100 ggr jag provar byxor så är de oftast uppåt 1 dm för lång

// Emma, aka Althea

Hoppfull
0

#22 absolut :) jag kan inte ha kläder ens när jag är normalviktig… men det blir ju tusen gånger värre när man dessutom är överviktig och behöver större storlek. För de gör ju inte bara plaggen bredare utan längre ben, längre ärmar, högre midjor, längre ner (tröjot och tunikor) ovs osv.

#23 ah, menar du det! Du är ju över normallängd och har ändå problem. Skräpigt är det!

hus-musen
0

#23 jag är 160 och allt är minst en decimeter för långt! kan inte köpa klänningar för jag får höfterna nere vid knäna! att byxor är för långa spelar mindre roll faktiskt, de är ju lätta att lägga upp=) eller är man lat så tar man häftapparaten=)

Qui dormit, non peccat

SusannaT
0

jag hittar sällan byxor i veromoda och jag drar oxå 44 i storlek. beror oxå på vad det är för material och vart för vissa affärer kan ha små 44or. :(  tröjor hittar jag däremot där.