Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1248 ggr
AnneN
0

Behöver tips på...

övningar jag kan göra hemma utan en massa redskap, dessa övningar ska i huvudsak träna magmusklerna.

det enda jag kan komma på själv är situps men det vore trevligt att kunna variera lite

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hoppfull
0

Hm… övningar liggande på rygg med benen rätt upp tar på magen, som att lyfta benen upp och ner, saxa med benen i luften och så vidare. Lägg dig på rygg på golvet och testa dig fram med olika benlyft och benviftningar så känner du var det tar i magen. Tänk bara på att inte kröka i ryggen för då kan du få ont.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnneN
0

#1 tack för tipset, ska testa =)

_**/Mvh Anne

HannaM
0

Ligg på rygg på golvet som en platt fisk och lyft ena eller båda benen så långt du orkar, håll kvar där och sänk försiktigt ner, tänk på att jålla emot.

Omväda situps, alltså du börjar sittande och sänker dig ner så långt du klarar av att hålla emot, sen långsamt upp igen, för att göra det extra jobbigt, gå aldrig tillbaka helt upp utan stanna i ett läge där du fortfarande måste hålla emot med magmusklerna.

Snea situps antar jag att du gör? Alltså situps där du siktar höger armbåge mot vänster knä och sedan likadant på andra sidan.

Har du sällskap så kan du ligga på golvet, sträcka upp benen i luften, be din hjälpreda ställa sig med en fot på varje sida av ditt huvud och sen puta ner dina ben, du ska se till att vända så fort du har möjlighet och få dom rakt upp igen.

Tina-A
0

Jag har skrivit 3 artiklar inne på hälsa om hur man kan träna hemma utan redskap. Har slängt in flera olika sätt att göra situps på exempelvis, och hur man gör situps rätt (väldigt många gör fel).

2 av artiklarna har med magövningar. Den ena är träning för mage, rumpa och lår (kanske passande för oss tjejer, hehe)

Och sen andra är mage, rygg och armar. Överkropp och underkropp liksom.

(Den 3e är för vader och lår)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hoppfull
0

Du kan även sitta upp lutad på armarna/händerna bakom ryggen (om du förstår, lite lätt lutad bakåt med stöd av armarna) och så lyfta ett ben i taget uppåt, gärna med foten vinklad så att fotknölen på insidan pekar lite upp mot taket. Den tar inte bara mage utan fler muskler men är en bra övning. Gör 15 lyft/ben, färre eller fler i flera omgångar.

När du gör den som HannaM skriver om först och lyfter båda benen samtidigt så bör du vara väldigt försiktig med ryggen, övningar där man lyfter och sänker båda benen samtidigt kräver starka ryggmuskler och det är ganska lätt att göra illa sig (jag kan inte göra sådana alls på grund av min sneda rygg som belastar alldeles fel). Däremot det omvända där man börjar uppifrån och sänker nedåt är mindre krävande för ryggen och man kan sänka dit man orkar och sedan upp igen.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AnneN
0

Oj, nu har jag fått en hel del nya övningar jag måste prova =)

Tack så jätte mycket för alla bra tips =)

_**/Mvh Anne