Vilka livsmedel är bäst?
Vilka livsmedel är bäst ur kcal synpunkt? Har upptäckt att mycket innehåller mycket kcal. Till och med kött.
Jag har lagt om mitt matschema, så jag kan äta de flesta kcal på kvällen så jag får ett "riktigt" gott mål mat, med kött. Fel??
Annars ligger ju grönsaker lågt med kcal, men det kan jag inte leva på.
Tar till risdiet och vetediet (blandar med vatten och inte med mjölk) när jag känner hunger på dagen. Tar det med en liten skivad banan och lite lättsockrad jordgubbssylt. Då blir jag mätt tills nästa gång jag ska äta.
Äter 3-4 ggr/dag och behöver LÄTTA uppslag på livsmedel. Inte recept.
Kan ni hjälpa mig?
// Shintaida
kyckling är magert, iaf om du inte äter skinnet,
även mager fisk som torsk och tonfisk är magert, men all fisk är bra även den feta.
Som jag har hört det så ska man äta mycket till frukost, ännu mer till lunch och mindre till middag, man ska inte äta så mycket på kvällen.
Men det beror ju på hur man lever, du ska äta mest då du är som mest aktiv.
Man ska inte heller äta något tungt mål två timmar innan sänggående.
Sägs det…
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Fisk, kyckling, magert kött som t.ex. skinka, baljväxter som bönor och linser, och alla grönsaker.
Ägg är bra också. :)

Glöm bara inte att äta frukost, frukosten ger kroppen signalen att idag finns det mat också, du behöver inte svälta. Då sätter kroppen igång förbränningen som har varit lägre i kroppen under natten.
Jag har hört (vet inte om det är sant) att om man äter frukost så förbränner man 200 ckal mer under dagen än om man inte äter frukost.