Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettträning
Läst 1156 ggr
shintaida
0

Samma vikt....MEN!

Jag går som en jädra jojo upp och ner nu. grrrrr.  

Idag var vågen INTE snäll mot mig.

MEN…måttbandet säger annat.

Inte kan man väl ombilda fett till muskler så fort att vikten INTE går ner???? Något måste ju hända.

Visst cyklar jag dagligen minst 30 min (motions eller vanligt). Ska jag sluta med det och hålla mig till mina 1300 kcal?

*förvirrad*

// Shintaida

Hoppfull
0

Självklart kan du ombilda fett till muskler så snabbt! Le och gläds åt detta Skrattande

När det gäller mat/motion tycker jag att du ska känna efter själv. Du cyklar ju ganska flitigt så ev behöver du äta mer… men som sagt, du kanske ska testa och känna dig fram här.

Grattis och lycka till hur som helst Glad

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

shintaida
0

Men jag vill ju inte väga så mycket! *gnääällig*

Ska jag sluta med cyklingen i den höga takten och "promenadcykla" på motionscykeln, bara?

Vill ju GÅ NER i vikt också…*suck*

// Shintaida

Anne
0

Fortsätt du med cyklingen. Det kommer funka, men ge det tid.

Ylva-Li
0

Oftast så börjar man med att omkonstruera kroppen. Fett omvandlas till muskler, det flyttar på sig osv. Sen efter mycket om och men så brukar också vikten börja röra sig ner.
Och som du märkt så syns det ju på måttbandet. ;) Så nåt händer ju! Ge det tid och fortsätt som du gör nu. Jag tror att du snart kommer se resultat även på vågen.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Hoppfull
0

Jag vet att det inte är så populärt men jag tycker att du ska lägga mindre vikt vid vågen och vad den säger och fokusera på din hälsa, ditt välmående och dina mått istället. För vad spelar det för roll egentligen om du väger 100kg men mår toppen, har en kanonkondition och en klädstorlek som du kan acceptera.

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Anne
0

Det kan också vara så att du äter lite för lite - 1300 kcal är inte mycket… Du kan testa att lägga till ett par frukter som mellanmål, och se om det har någon effekt.

EmmaG
0

Mycket bra sagt #5!!

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken