Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 2841 ggr
shintaida
0

Hur uppför sig er kropp?

Min kropp, upptäckte jag nu under de senaste dagarna, uppför sig underligt. Att jag la märke till det, var för att det är en markant skillnad sen andra bantningsmetoder. (Har inte kaloribantat förr).

Jo, jag började gå upp i vikt för tre dagar sen. Mer och mer……*irriterande* Vilket resulterade i mer motionscykling.

Nu ligger jag på ca 3 kg mer än vad jag "ska" egentligen.

Varför?

Jo, mensen skulle komma!! Jag har aldrig samlat så mycket vatten i kroppen förr! Känns INTE i fingrarna, men det märktes igår och idag på måttbandet också. Rundare igen. *suck*

Känner mig som en fluffig kanin!!

Hur är era erfarenheter kring detta fenomen av vatten i kroppen?

// Shintaida

IaMiaMaria
0

jag är precis lika dan, kan gå upp 2-4 kg innan mens och sen går jag ner det där igen, men det tar ett tag tyvärr.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Anne
0

Kroppen samlar vatten vid massor av olika tillfällen tycker jag. Vid mens, absolut, men också om man är lite förkyld, eller har träningsvärk. Men väger man sig regelbundet så ser man ju mönstret efter ett tag, så man ska inte stirra sig blind på varje enskild vägning :)

Hoppfull
0

Jag har klara problem med vätskeansamlingar. Vet även av erfarenhet att en del av min övervikt är vätska jag kånkar runt på. jag tror ju att kroppen är ett väldigt komplicerat och avancerat system där ganska små störningar i ena änden kan leda fram till stora störningar i helheten.

Inom den yogiska filosofin står njurarna, som ju sköter om vätskan i kroppen, för rädsla kontra flöde. Och det gäller hela livet, när vi styrs av våra rädslor stänger njurarna ner sin verksamhet och vi samlar vätska och får sämre flöde såväl i kroppen som i livet. Just nu jobbar jag med kundaliniyoga som syftar till at öppna upp mina flöden och skapa balans i min kropp och mentalt. När jag började med dessa kissade jag "te" under några dagar, så nog påverkades njurarna alltid!

Sedan tror jag förstås att de månatliga variationerna är helt naturliga och inget vi behöver eller ska bry oss om. Jag tror ju att vi ska satsa på vår helhet som människor och inte fixera oss vid en enda sak som vikten. Vår kropp speglar ju ofta vår helhet och hur vi mår och behandlar oss själva. Och jag tror att det är viktigt att ha med det perspektivet kring sig själv.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

choklatship
0

P-piller.

Du dricker för lite. Samma sak som du äter förlite. Kroppen samlar på sig de den kommer över.

Du kan få i dig för mycket salt.

Och banta en kropp. Är lika farligt som leva på ister och grädde.

SÅ bantningsmetoder låter inte bra.

Haka inte upp dig på räkna kalorier försök haka upp dig på ngt bra.

Lyssna på kroppen. Vad är de den behöver?

OM jag inte får dricka ordentligt är jag törstig.

FÅr ajg i mig för mycket socker. Mår jag riktigt dåligt.

Äter jag för mycket av de fela fätterna. Sväller min mage upp.

Äter jag ngt jag itne tål blir jag uppsväld. Men detta sker bara om jag äter de flera dagar. och tarmen redan är uppretad.

Vi äter oftast fast vi är törstiga.

Vi får inte glömma att våra kroppar säger i fårn tillslut. Och de reagerar på olika sätt.