Hungrig!
Vad kan jag göra åt mitt problem?
Jag är hungrig HELA tiden. Det resulterar ju i att jag även har börjat lägga på mig. De senaste veckorna har jag gått upp 3 kilo.
Jag kan äta en vanlig portion mat, klunka ett stort glas vatten innan och sedan vara hungrig 5 minuter senare.
Om kvällarna är magen väldigt svullen och även ganska svullen om dagarna men värst om kvällarna.
Någon som vet något knep att bli av med detta? Någon som vet vad det beror på?
tacksam för svar!

Vad äter du? Har du provat LCHF? Alltså att ta bort kolhydraterna, lägga till fett och äta tills du är mätt?
Att vara hungrig fast man har ätit, och ha svullen mage tycker jag låter som för mycket kolisar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

du är inte gravid då?:)
magkatarr?
Uppsvullen. hungrig fort igen.
Prova ät potatis. Ta bort starka kryddor. drick gärna citron vatten, och köp novalycid. på Apoteket och tugga 3 st fördelat på en dag.
jag tycker också som att det låter som typisk magkatarr.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Har du funderat på candida? Det är typiska symptom på candida, särskilt om man äter kolisar och sedan bli hungrig som en varg snabbt efter igen.
Inne på alternativ behandlingar iFokus finns en artikelserie jag skrivit om min candida, den kan den som är intresserad läsa. Här är en länk till del ett och en till del två och till sist del tre. Hoppas att jag gjorde rätt nu :)
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Vad äter du för nånting?

Jag har sluppit min hunger genom att gå över till lågkolhydratkost och börjat äta nyttiga fetter istället. äter bara 3 måltider per dag numera och har gått ner 5 kg på 6 veckor. Tänkte att jag ska testa i 3 veckor och se om det kan vara nåt för mig och det är det verkligen. Det som är svårt i början är att man oftast är fettskrämd och tror att man ska gå upp i vikt om man äter mer fett - men idag äter jag både smör, bacon, grädde och fet gräddfil och går NER i vikt!
Kanske är en påträngande fråga.
Men är du ledsen , deppad. IBland är det ju lätt till att man på nått vis tröstäter. Jag själv gör det ibland. Ibland köper jag böcker istället. ( det ökar inte vikten :-).
Om Du känner att du är orolig att det är något som magkatarr, eller annan ev. sjukdom i kroppen så Ring sjukvårdsupplysningen eller hör med en läkare.. Är du ändå osäker. Kräv att de tar prover. Här kanske är någon här på forumet som kan ge tips om vilka prover som kan vara lämpliga att ta.
Sen kanske det är så att Din kropp behöver maten, att du behöver gå upp. Ja inte vet jag
LYcka till och ha en bra dag.
Var rädda om varandra
jag känner precis likadant! även om jag ätit massor till kvällsmat på lördagskvällen och är totalt proppmätt så är jag ändå otroligt sugen på godis en kvart efter och trycker gärna i mig en hekl del, jag går jämt runt och känner mig sugen och hungrig och blir äcklad av mig själv.. :/ förstår inte varför jag ska behöva gå runt och hungra såhär..
Låter som magkatarr. SKulle ehltklart köpa novalicol och äta. Inget farligt och man märker rätt fort att de ger resultat. Alternativ omeprazol 20 mh en om dagen i 2 veckor.
Tillför "surt" citron vatten etc.
Och ät mycket basiskt. Undvik fetter som e påtaliga. fritterat osv. Undvik stark mat. Ät helt "rå" och kokt, ångad mat. Inget stekt.
Måste du dra till med ngt vetenskapligts tjafs. Att dra en slutsats som är väldigtl åg chans är la bra överlöjligt.
Om man är orolig och misstänker magen. Är de jhu inte bara kosten som är påverkan. Utan ditt psykiska mående. Och du SKA INTE kolla med folkp å forumet vad för prover du ska ta. För vem här inne är en DOKTOR!????
är du orolig boka en tid till vårdcentralen. Berättah ur de känns.
#10 Ta det lite lugnt. Ingen av oss anser oss vara läkare eller bättre än någon annan. Men vi har mycket erfarenhet och det är inget fel i att ge tips och råd om vad felet kan vara.
Självklart ska läkare uppsökas. Men det är inte fel att ha några förslag som läkaren kan kolla upp.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag säger som flera andra: reducera kolhydraterna i kosten för att inte känna samma hunger. Tänk på att äta långsamma kolhydrater. När jag gör det måste jag nästan tvinga i mig mat vid måltiderna