14 kg på 8 veckor
Har just tittat på du är vad du äter, där tjejen där gick ner 14 kg på 8 veckor. Själv kämpar jag på som en gris utan att det händer någe, jag fuskar kanske max tre gånger/ månaden och då är det bara lite grann. Där utöver så tränar/promenerar jag 30- 60 minute per dag och äter fett och kolhydrat fattig kost.
jag väger ca 35-40 kg förmycket så det är ju inte så att det inte finns något som ska försvinna från mig.
jag blir sååå frukstrerad.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag tror du äter för litet fett. Men det måste vara riktigt fett som smör inte margariner som vi just sett i Ylva-Lis artikel om Becel.
Har du läst på Kostdoktorns blogg? Han har skrivit ett inlägg "Svårt att gå ner i vikt?" Det hittar man till höger i marginalen långt ner.
Jag har också stått också still i vikt länge. Äter LCHF och har bara gått ner 3 kg från ursprungsvikten. I början gick jag snarare upp. På sista tiden har jag verkligen lagt mig vinn om att få i mig mer smör och då började det hända saker. Kilona som jag först gick upp ramlade sakta men säkert av och nu ytterligare 3.
Har inte så många kilo som jag behöver gå ner. Dessutom är jag äldre och har förstört min kropp under många årtionden med olika bantningsmetoder och Light-produkter. Jag behöver nog nollställa mig från att ha ätit så mycket elände. Det får ta den tid det tar. Huvudsaken är att jag inte behöver gå hungrig och att jag mår bra.
Ta det lugnt och ge inte upp!
Lycka till!
jag har provat LCHF också, men det känndes inte hållbart i längden.
//Maria
Det tycker jag är orimligt snabbt, och jag tror inte att en sån viktnedgång håller i längden. Men jag såg inte programmet.
jo det tycker jag också, men själv står jag helt still vikt mässigt fast jag kämpar på som bara den.
//Maria
Försök lägga till ytterligare lite vardagsmotion, och längre promenader. Det kan stå stilla bra länge, men plötsligt släpper det - du måste hitta balansen mellan mat och motion, och det är det som är det svåra.
idag tränade jag 33 minuter på crosstrainern, 10 minuter styrka och tog sen på em en 50 minuter lång promenad, så ser det iaf ut 5 av veckan 7 dagar
//Maria
Det är jättebra, men om du inte har något "fel" på förbränning eller liknande, så gör du av med ungefär lika mycket energi som du äter, om du står stilla i vikt. Det är inte mycket annat att laborera med - antingen äta mindre, eller träna mer. Eller försöka öka förbränningen, t.ex. med fler små mål mat istället för ett par stora.
Om du äter färre kalorier än vad du gör av med så kommer det snart börja röra på sig. Vet inte hur du äter nu, men om du äter 3 gånger om dagen så lägg till 2 mellanmål (exempelvis 1 äpple) och minska även på portionerna du äter sedan.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Är man på lågkolhydratkost så ska man inte äta äpplen, som i likhet med de flesta frukter består av vatten och socker. Som Lena #1 skriver, så se till att du får i dig fett, annars ställer kroppen in sig på svält, och det fungerar aldrig.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#9 Du har rätt! Om man inte äter fett så ställer kroppen in sig på svält och håller kvar allt. Man måste lura kroppen till att det är goda tider och att det finns hur mycket mat och fett som helst. Då behöver inte cellerna krampaktigt hålla kvar fettet.
jag körde ÖCHF ett halvår och gick under den tiden ner 18 kg, gick endast upp dom under graviditeten. Tycker det är ett kanosätt att leva.
man behöver fett i kroppen för att kunna bränna, konstigt nog