Jobbigt..
Bra metod som får dig att vara hungrig och ha ett sug. Säger inte de att du har missat att ge kroppen ngt? Eller vill du kalla detta en övergngsfas. E de inte lite roligt ändå at återgå till olika kurer när de verkar vara så att inget fungerar att leva med i sin livstid
Eller är det roligt att byta vägar? Förstöra sin ämnesomsättning?
Nja, jag tror att LCHF fungerar. Men svärfar kör detta och har tappat hela 14kg på inte så lång tid.
Att jag var hungrig igår berodde på att jag inte ätit tillräckligt. Tydligen får man också lättare sug efter sött då.
Nu kör jag inte 100%, utan jag äter mycket mörkt bröd och fullkornspasta ibland också.
Efter extremt mycket depp igårkväll så vände det faktiskt och jag orkade stå emot det mesta. Det blev lite fullkornspasta och en liiiiten chokladbit.
Nog är det en övergångsfas. Min kropp är inte van att använda fettet som energi. Den vill hellre ha sockret som den är van vid. Enligt de flesta så bör det gå över efter ett tag. Men om man är hungrig är det bara att äta mer. Av det rätta förstås. :)
Ingen diet är bra där man måste vara hungrig!! Då tror jag att det bara blir ännu värre.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

In på Kif Ylva-li så får du support!
Det är hårt i starten, räkna med tre veckor. Mörk choklad är ok, for de flesta. Överhuvudtaget är det väldigt individuellt med vad man kan äta, själv ökar jag i vikt av mjölkprodukter.
Blir du sugen så ta lite nötter, en bit ost, salami, oliver…
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Jag äter ingen frukost alls, och har aldrig gjort. Det går hur fint som helst. Däremot är jag kvällsätare, tar gärna med mig nånting in i sängen när jag ska sova, och ligger och läser och äter en stund.
Så om du inte vill äta på morronen, så strunta i det. Med LCHF är det inga problem. När du väl kommit in i det, alltså. Håll ut!

Hur går det Ylva-Li?
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Nja.. Det var riktigt jobbigt faktiskt. Min mage har mått pyton! Så fort jag ätit fett så har jag fått sprungit på toa med kraftiga diarreér. (Ursäkta detaljerna.) Så vi har avbrutit just LCHF. Men vi ska fortfarande försöka vara duktiga, äta mer fiberrik kost, fullkorn istället för vanligt korn osv.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Nej , Ylva-Li ge inte upp! Det blir kaos i början, med sk fettdiarreer. Fiber och annat mög bara fördärvar dina tarmar.
Ja, det där beror ju helt på vad man tror på. Personligen skulle jag aldrig välja en så radikal omställning, men to each their own. Mådde jag dåligt av en diet skulle jag garanterat inte fortsätta i alla fall. :)

Ja, du har ju ätit fel i hela ditt liv, så det är kanske inte så oknstigt. Nu ska ju du gör adet du mår bäst av, men jag tycker att det är trist att du inte försökte lite längre. De flesta har en övergångsperiod på 3-4 veckor.

Pasta, bröd och frukt innehåller mycket kolhydrater, vilket underhåller hunger och sötsug. Jag lovar att om du är strikt kommer suget minska radikalt!

Om du har så stora problem Ylva-Li, så tycker jag att du ska ta det i etapper. Det är det många som gör. Uteslut lite i taget, så blir omställningen inte så stor.

Och så ska du ha i minnet Ylva-Li att det FINNS människor som blir sjuka av ren LCHF så gör så som du känner själv.
Eftersom du fått så positiva resultat genom att bara byta bort några av kolhydraterna så är det ganska troligt att du skulle må bra på kosten, men kanske inte fullt ut och kanske i den takt som fungerar för dig.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag gjorde ingen snabb övergång till LCHF. Det tog mig kanske ett par månader och under tiden fick jag med mig min man också. Men vi har mått bra hela tiden.
Ylva-Li du gör nog rätt i att vänja din oroliga mage långsamt.
Vad kul att det går så bra för din svärfar. Har läst att män har lättare att gå ner i vikt. Min man har också gått ner jättemycket.
En liten parantes: Hittade 85%-ig mörk choklad som smakade jättegott på Aldi. Det lär man kunna äta som LCHF-are. Men man får nog ransonera sig för den var verkligen god.
Jag har också märkt att jag får sockersug när jag inte äter tillräckligt.
Vi äter också hellre på kvällen. Jag klarar mig länge på en kopp kaffe med kokosfett på morgonen.

testa gi istället? vi på vegetariskt ska köra nu ;)