Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 3518 ggr
virkmaja
2008-09-30 15:57
0

Detox

Hejsan! Jag är en ung tjej som håller på med detox och äter enligt ett schema som man får via aftonbladet.se. Själv tycker jag att jag har blivit piggare och gladare rent allmänt, skulle vilja veta vad ni andra anser om denna metod och om ni har provat den? Jag tänkte att efter dessa detox-veckor fortsätta på det vegetariska, tips på en bra kokbok?

Allamej
2008-09-30 16:04
0

Jag vet inte vilket schema man får på aftonbladet… kan du inte berätta lite mer om vad man får äta/dricka och hur länge man ska hålla på ect :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

virkmaja
2008-09-30 16:36
0

det går mest ut på att äta vegetariskt, inget kött eller gluten eller laktos. detoxen via aftonbladet håller på i fyra veckor, och handlar helt enkelt om att avgifta kroppen… ingen kaffe, te eller alkohol, m m.

Allamej
2008-09-30 16:45
0

Inget kaffe!?!

Oj oj… det går inte..:)

Försöker sluta röka… det är jobbigt nog… att inte dricka kaffe skulle nog ta död på mig… eller någon i närheten :)

Men för dig och alla andra som inte har det starka beroendet är det med all säkerhet helt otroligt bra.. Jag är jätteglad för din skull att du har funnit något som fungerar för dig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

virkmaja
2008-09-30 16:48
0

jag har bara dragit ner på tedrickandet (då jag HATAR kaffe), men inte slutat helt, så jag tillåter mig en kopp om dagen ist för tre… men i övrigt går det hur bra som helst.

IaMiaMaria
2008-09-30 18:10
0

drick då grönt, rött eller vitt te ist för svart så är det bättre för kroppen.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

virkmaja
2008-09-30 21:14
0

#5 tyvärr är de dessa tesorter en enkel väg för mig att bli dålig av, så jag kan bara dricka svart. men som sagt har dragit ner det rejält, och räknar med att kanske om någon dag sluta helt med det.

Ylva-Li
2008-09-30 21:15
0

Har du socker i teet? Jag hade alltid en-två bitar förut, men nu har jag oftast inget socker alls. Det är ju också en väg att dra ner på. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

virkmaja
2008-09-30 21:18
0

#7 Gått från tre sockebitar till en… och ibland ingen alls, lite beroende på om jag "kommer ihåg" sockret, kan vara lite lätt tankspridd på mornarna…

Hoppfull
2008-09-30 21:35
0

Jag tror att detox är jättebra för kroppen! Vi slaggar igen av allt skräp vi käkar så att detoxa en eller två gånger om året tror jag kroppen mår jättebra av.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Ylva-Li
2008-09-30 21:37
0

#8 Men det är ju jättebra! :D

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

sockerplufs
2008-10-28 19:03
0

Är nyfiken på att prova detox så småningom. Har du något bra recept att dela med dig av?

En bra vegetarisk kokbok är "Vegetariska kokboken" av Inga-Britta Sundqvist. Där finns allt och lite till Glad

virkmaja
2008-10-28 20:23
0

här kommer ett typiskt detoxrecept, som också har blivit min favorit:

Sätt ugnen på 200 grader. Dela ett blomkålshuvud i smådelar och lägg dem på en ungsplåt. Dela en citron och pressa saften över blomkålen. Skiva en rödlök och lägg över. Häll av en burk med stora vita bönor och lägg över på plåten. Häll över ca 2 msk olivolja och blanda om ordentligt med händerna (lite kladdigt, men om barnen hjälper till i köket kan de göra det, kan nog uppskattas). Ställ in i ugnen i ca 20 min. Salta, peppra, ha över hackad bladpersilja och rostade solrosfrön. Klart!

Ylva-Li
2008-10-29 00:47
0

Hur fungerar detox? Är det något man håller på med i period eller länge? Vad är det meningen att det ska åstadkomma? (förutom viktminskning?) *nyfiken*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

virkmaja
2008-10-29 09:36
0

det finns olika typer av detox, men alla går ut på att rensa kroppen från slaggprodukter och annat skit ;) för min del har jag ändrat helt på mina kostvanor, och inte längre lika sugen på godis och annat onyttigt, helt enkelt för att jag äter bra :) den kuren av detox som jag har gått på är på fyra veckor, men jag har alltså fortsatt, mycket handlar det om att få in ett nytt tänk angående mat, och att man kan göra mycket gott med bara några få ingredienser.

eighteenlives
2008-11-16 21:58
0

Detox är inte en viktminskningsmetod, det är ett sätt att rensa kroppens slaggprodukter. Det är inget man ska hålla på med i längre än två veckor.

Jag såg ett föredrag på bokmässan om detta och kvinnan som skrivit boken nämnde inte att det är en begränsad "diet". Vilket är idiotiskt av henne… Många  missförstånd kan ju uppstå…

virkmaja
2008-11-17 09:05
0

#15 För mig har jag fortsatt med maten som jag började med med detox, dvs vegetartisk och gluten- och laktosfri. Jag mår så mycket bättre i kroppen, även om jag inte går ner så mycket i vikt längre.

De detoxkurer som innebär att man ska dricka teer och liknande, kan jag hålla med om att man bara ska hålla på med i en viss period, max 3-4 veckor.

Sarah
2008-11-17 11:50
0

har oxå aftonbladets recept, tänkte köra den på vegetariskt sen. när jag har tid ;)