Modifast/naturdiet/nutrilett?
Är det någon mer en jag här som försöker gå ner i vikt genom pulverdiet? :)
jag är då tjej, 23 år och väger strax under 100 kg…
mitt mål är att gå ner till runt 70kg, så 30 kg ska bort!
Jag behöver komma igång snabbt med saker, annars tappar jag motivationen…
Hojta gärna till om du oxå försöker gå ner genom pulver… ;)
jag har gjort det förut men tyvärr så går man ju upp ganska mkt när man byter till mat sedan, men det är en bra start tycker jag :)
Jag dricker protein drinkar, som det ser ut nu så hjälper det.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag har gjort det en gång jag med men pajade kroppens ämnesomsättning genom att göra så… det vart inget bra för mig.
Jag skulle rekommendera att du byter ut färre än alla mål/dag så att kroppen inte stänger ner helt.
Lycka till!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
ja, alla mål är nog inte bra jag byter ut en ibland två måltider med drinkar. och så äter jag mellanmål också
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Precis, jag tror att det är jätteviktigt att inte låta kroppen gå på tomgång eller sparlåga för det är (kan vara) ganska knepigt att få den att gå i normal marschtakt igen sen!
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Jag tror inte på pulverdieter. Visst, det kan vara en quick fix, men när man sedan återgår till sina gamla vanor så kommer man att gå upp allt igen, och kanske lite till.
Jag tror att det är bättre att genomföra livsstilsförändringar som man har en chans att kunna upprätthålla i framtiden.
Hej!
I fjol fick jag på ren pulverdiet i 19 veckor (cambridgekuren) och gick ner 36 kilo. Det gick väldigt bra och jag mådde bra hela tiden..Jag har hållit vikten ganska stabil sedan dess och har nu tagit tag i del två och är nu inne på 7 veckan CK och gått ner 7,5 kilo…Denna gången har jag dock ätit lite protein och fett + vispgrädde i kaffet…
Detta förfaringssätt har varit riktigt lyckat för min del - jag har kunnat motionera som vanligt och har haft hur mycket ork som helst, fast jag kurat helt och hållet.
Kram
Hmm.. jag fattar inte riktigt.. äter man bara pulver? Blandar man det i nånting?

Herregud, köp inte dessa vansinniga pulverkurer!!! Du kan lika gärna ta en banan. Och det är MYCKET billigare.
Dessa grejer stör ämnesomsättningen och de ger kroppen brist på kolhydrater. Vilket i sin tur leder till att man efter kuren får ett enormt sug efter snbba kolhydrater.
Allt handlar om att tjäna pengar. Pulverkurer hjälper inte många. Ät vettigt och ordentliga portioner i några veckor så kommer allt sug efter godis och liknande försvinna, och det är så man går ner i vikt (kombinerat med lite promenader förstås)..!
Jag har nu ätit modifast varvat med naturdiet i snart 2 veckor (med lite fusk då o då ska erkännas), och jag måste säga att jag är mer än nöjd. :)
Kör samtidigt wii fit, 1 timme om dagen, så den håller koll på min vikt..
Det är nog den bästa sporren hitills, ha ett program som stödjer mig i min vikminskning. :P
Vägde på dagens träninspass 87,2 och min starktvikt var 99.7…
Så jag kommer fortsätta ett tag till, det är faktiskt inte så jobbigt som jag trodde!
Jag har provat pulverdieter och andra dieter i snart 40 år. Allt har gått ut på att man ska försaka och vara hungrig. Nu äter jag och min man LCHF. God mat och vi är nästan aldrig hungriga. Vi äter vår frukost, två ägg och ett par skinkskivor stekta i riktigt smör. På det står vi oss till lunch. Inga mellanmål. Lunchen består kanske av en sallad med fetaost. Middag en god pannbiff med blomkålsmos. Detta har vi, med ganska många fuskdagar kanske till och med veckor, hållit på med i snart ett år. Tillsammans har vi gått ner säkert 25 kg.
De största fördelarna med LCHF är att man har inget sötsug. Det är så enkelt att leva utan detta 'förbenade' sötsug. Visst kan man ta sig en princesstårtebit eller något som kanske lockar för stunden. Men sen går allt tillbaka till ett normalt leverne med god mat och ett nöjt liv.
Kolla in Kolhydrater i Folkus. Där finns ett enormt kunnande om vad kroppen behöver för att gå ner i vikt.