Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1443 ggr
ElinLi
0

gå ner i vikt

Hej! Jag ör en tjej på 12 år . jag vägde nör jag vägde mest 68 kilo .. Jag gick ner drygt 18 kilo med hjölp av min medecin ( har ADHD ) men nu känns det som jag börjar gå upp igen. Har ni några tips på hur jag ska göra ? vad kan jag äta som lärdagsgodis ? snälla hjälp jag vill inte sluta som en av värdlens fetaste människor :(.

elin

Cat
0

Du är 12 år. De är helt naturligt att du går upp i vikt nu. De är i tonåren kvinnor får sitt nödvändiga underhudsfett. De blir ju några kilon i rumpa, lår och bröstGlad

Ylva-Li
0

Håller med Cat.
Du är precis i den åldern då det ändras mycket i din kropp. Du kommer få kvinnliga former och lägga på hull båda här och var.

Självklart ska du vara "försiktig" med vad du stoppar i dig, om du har anlag för att gå upp i vikt. Men du ska också vara försiktig med att tänka allt för mycket på din vikt. Det är så lätt att det går överstyr..
Kan du kanske prata med dina föräldrar och den av dem som lagar maten hemma? Diskutera med dem vad ni kan göra?

Som lördagsgodis tycker jag att du inte ska ha några begränsningar. Välj vad du tycker du vill ha, om det är godis, chips. Jag tror kroppen/psyket behöver lyxen att få äta gott. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

ElinLi
0

Okk tack för era svar :). Jag e välldigt bra att småäta men jag ska se till att jag bara äter : frukost , lunch , mellanmål , middag .

Ylva-Li
0

Ett tips för att undvika just småätanande är att äta mellanmål också. En frukt, en smörgås.
Om du först äter frukost innan du går till skolan, ta med dig några frukter och nån smörgås dit också. Så kan du äta nåt innan lunch och efter innan du går hem för dagen. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

ElinLi
0

Okk ^^ Men idag har jag faktist inte små ätit någonting ^^ jag har ätit : frukost , lunch , mellanmål :). Ska även ut på promenad sen ^^ . Sen e det så at jag e 155 lång och väger runt 52 kilo så jag e överviktig eller hur ? .

Ylva-Li
0

Nej det tycker jag inte. :)
Det låters om att du är normalviktig. Sen är det förstås svårt att säga hur det ser ut på dig. Endel är kraftigare byggda och väger då lite mer, utan att det ser konstigt ut på dem.
Jag har alltid varit kraftig, och jag vägde nog en 40kg redan när jag var 8 år.. Och alltså runt en 140cm tror jag.

Och som vi sagt innan så är du i den åldern när du ändras mycket. Med största sannorlikhet kommer din kropp snart dra iväg på längden och du kommer få mer "slanka" former.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||