Motivation hopplöshet viktnedgång
Jag är en tjej på 22 som har under sommaren gått upp 6 kg på väldigt kort tid av olika anledningar. Jag är 1,66 lång och väger 85 kg. jag skäms att säga hur mkt jag säger och mitt BMI ligger väl runt 31-32. Jag har nu börjat ett nytt försök att gå ner vet inte hur många gånger jag försökt… har dessutom pratat med en dietist men hon sa bara sånt jag redan vet. Det är jobbigt att kämpa ensam som jag gör. Ska kanske träffa en läkare efter jul men det är först då. Jag vill gå ner mist 15 kg men just nu känner jag bara hopplöshet och ingen motivation. Finns det någon mer där ute i samma sits som jag. Dessutom är min mamma och min familj jämt på mig om att jag måste gå ner som gör saken värre..
Jag har också gått upp myckt på kort tid och har ca 10kg jag vill och borde gå ner. Kan tänka mig att "för sakens skull" försöka gå ner 15, men det är inget jag egentligen behöver. Jag har varit väldigt smal under hela min uppväxt och legat runt 50kg, är 170 lång, men nu har jag gått upp väldigt mycket och vill gå ner iaf 10kg av dom. Min familj säger nästan varje gång vi ses att jag "är så stor" och "har gått upp" och sådär. Inte roligt!
Började för 9 dagar sen och har gått ner 2kg! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Hej Evalajna.
Jag förstår hur du känner det. Att hitta motiviationen är jättesvårt. Jag kan ibland tycka att motivationen min borde vara att kunna köpa kläder i normala affärer tex. Men det verkar liksom inte alltid räcka till dock.. =/
Tina-A, vad hemskt det låter! Jag skulle aldrig kunna acceptera att min familj talade om hur mycket jag gått upp i vikt.. Min familj vet ju givetvis om att jag har gått upp de senaste åren, och de är ju oroliga för min hälsa, förstås. Men jag tror ingen har någonsin fört det på tal, om jag själv inte börjat prata om det först.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
#2: Tror det är för att de är vana att se mig underviktig, men som du säger är det inte alls trevligt när de påpekar det när vi äntligen träffas liksom.. Men min familj är också ganska öppen, i alla fall min mamma, och hon säger alltid vad hon tänker på.
Så min motivation ligger snarare i att jag vill se ut mer som vanligt, dock inte på 50kg då jag är så lång, men i alla fall någelunda som jag "brukar".
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]