Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1046 ggr
Moonstrike
0

Moonstrikes nyttiga månad

Delvis för att jag vill gå ned i vikt och bli smalare, men också för att jag vill se hur stor skillnad min kost egentligen gör, så har jag nu bestämt mig för att ha en "nyttig månad". Dvs inget godis, chips, kakor, glass osv.. Inte för att jag brukar äta nån större mängd av det eller på vardagar, men nu är det totalstrejk ;)
Samtidigt ska jag träna som vanligt (springa/gymma 3 ggr, rida en timme + 1 timme skolgympa /vecka), och kanske lite mer.
Jag tänkte också försöka att väga/mäta mig 1 gång i veckan, istället för varje dag (hehe).

Imorgon börjar jag, och det skulle va kul med lite peppning! :) Om nån vill va min "peppkompis" så är det bara att pma för msn :)

Tänkte uppdatera här varje dag med vad jag ätit och hur jag tränat, får se hur det går ;)

AnneN
0

Hoppas att det går bra =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ylva-Li
0

Spännande! :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moonstrike
0

Dag 1

Vikt: 63, 5
Midjemått: 73,5

Inte så svårt att hålla sig borta från godis osv, just nu känns det väldigt bra :)
Idag har jag ätit:
1 skål fil och weetabix (nyttiga flingor), 1 glas juice
Lite mackaroner och spenatsås + lite bönor
1 äpple
Lite köttgryta, sallad och 2 mackor.

Träning:
Cyklat ca 3 km, tränat på curves (gym för tjejer, ca 25 min) :)

Moonstrike
0

Dag 2

Mat:
en skål fil och müsli
en potatis, fisk, linsbiff och sås
två mackor, ett äpple och en morot

Träning:
1 timme ridning, några sit-ups

Det var en tjej som bjöd på brownies i stallet idag, man var ju inte lite sugen då alltså! Men jag kämpade emot ;)

Ylva-Li
0

Starkt av dig att stå emot. :)
Men jag tycket nästan att du äter lite för lite?
En potatis skriver du? Det låter väldigt lite. Men du kanske åt destu mer av det andra? Det är ju isåfall bättre. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moonstrike
0

#5 Tack :) Mjo, men potatisen var stor ;) (det var den faktiskt) Och jag brukar äta mer.
Jag orkar inte skriva varje dag vad jag ätit (och tror inte att folk är så intresserade heller) men jag kommer uppdatera åtmindstonde 1 gång i veckan :)

Ylva-Li
0

#6 Ah ok. :) Jag tror dig att den var stor.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Halvdansken
0

Du får inte i dig nåt fett alls, har du tänkt på det?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ylva-Li
0

#8 Fast då hon äter kolhydrater skulle jag inte rekomendera fett. Jag tror att antingen så drar man ner på fettet eller så drar man ner på kolisarna. För tillsammans, mycket av båda,  är inte bra. (som vi konstaterade i en annan tråd.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Halvdansken
0

Jo, hon ska nog inte fläska på som vi LCHF:are gör, men lite fett rekommenderas ju i alla dieter. Olivolja tex, eller omega3. Inte 6, det är sjukdomsframkallande.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Ylva-Li
0

Precis. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AnneN
0

Fil innehåller lite fett, fisk innehåller omega 3, om hon har smör/margarin på mackorna så innehåller det ju lite fett, vad hon har i sina grytor vet jag inte men oftast brukar man få in lite fett i det med.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Moonstrike
0

#8 hm.. lite fett får jag ju i mig, men inte så mycket kanske.. Det har jag inte tänkt på faktiskt :P

Moonstrike
0

Dag 6 nu och allt går finfint :)
Känner mig helt proppmätt för tillfället, pga en ofrivilligt försenad lunch (kl 16) följd en middag 2 timmar senare..

Nästa vecka är det salladsvecka, då ska jag bara äta sallad (men med köttbullar, räkor eller annat i) till middag :) Men vanlig lunch och frukost. Fick tipset av min kompis, det har tydligen varit väldigt effektivt för både henne och hennes mamma. (;

Moonstrike
0

Dag 8 (i måndags)

Vikt: 62,6kg
Midjemått: 73 cm

Nu har min salladsvecka börjat :) Än så länge har det blivit kycklingsallad och tonfisksallad. Imorgon blir det Avocado, räkor, mm, på food court :P

Får se på måndag om salladsvecka ger resultat^^

Ylva-Li
0

Sallad är gott tycker jag. Speciellt om man tillsätter fina köttprodukter som tonfisk, kyckling, räkor osv. *mums* Gärna nån oljdressing på det och lite ägg i. (kokt förstås.) Det kan man bli ruskigt mätt på.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moonstrike
0

#16 ja, man blir förvånande mätt av sallad! :P

Ylva-Li
0

Nu är ju veckan snart slut. Hur har det gått? :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moonstrike
0

#18 det har gått bra :) De hemgjorda salladerna har blivit grönsallader med tomat, gurka, linser och kyckling/tonfisk/köttbullar, utan dressing. Men en köpesallad blev det och då med avocado, ägg, räkor mm och dressing :P

På måndag får jag väl se om det är nån skillnad på vågen ;)

Moonstrike
0

Jag har inte haft på datorn sen i söndags, men i måndags vägde jag mig och då vägde jag 62,0 kg :)

Den här veckan är "sittups-vecka" för mig. Jag ökar med 10 sittups(?) per dag (måndag - 30, tisdag - 40, onsdag - 50 osv..) (:

Moonstrike
0

Nu har jag avbrytit min nyttiga månad. 3 veckor blev det iallafall. Jag känner att julen närmar sig, och då kändes det som att det bara var "i vägen" att vara nyttig. Nämen, det är lite fel årstid för det. Men jag ska självklart inte frossa i onyttigheter. Vardagarna ska jag försöka hålla fria, och träningen kommer jag att fortsätta med :)

Ylva-Li
0

Och hur gick dessa 3 veckor? Blev det någon minskning?

Julen behöver egentligen inte vara ivägen. :) Du kan ju bara ta en dag ifrån dieten just på julen och sen fortsätta som vanligt.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Moonstrike
0

#22 ja, det blev lite över ett kilo åt den rätta riktningen :)

Ylva-Li
0

Jamen se där! :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||