Hur gör ni vid julen?
hur tänker ni göra vid jul och nyår? Matvis då alltså. :)
Tänker ni skippa allt vad viktminskning heter och frossa järnet? Eller kommer ni fortfarande ha lite hårdhanskar?
Har ni fettsnåla matförslag att dela med er av?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag kommer frossa järnet ;D nejmen, jag kommer äta vad jag vill, fast försöka att inte överäta :) Träningen tänker jag satsa mer på :)
finns redan massor med fettsnåla alternativ på julbordet tex, potatis, skinka, lax(inte fettsnålt men bra fett) inlagd sill (dock inte sill i såser) sen kan man ju välja bra alternativ på korv och köttbullar, göra egen rödbettsallad, finns massor med gott att äta för oss som måste tänka på vikten =)
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Jag som LCHFare tycker att julmaten nu är alldeles för fettsnål. Det finns ju inget fett på grisarna längre.
Eftersom jag bor i Danmark så blir det flæskesteg som kompletteras med ål, lax, frikadeller (köttbullar), ägg och nån god ost. I Sverige hade jag valt bort jansson, sill, färdigblandade sallader och givetvis brödet.
Så #2 har rätt, det finns faktiskt massor med gott att äta för oss som måste tänka på vikten!
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Själv tänker jag äta det som bjuds, men försöka att inte överäta som jag alltid gjort tidigare jular.. Man äter och äter, tar mer och mer.. Tills man rullar ut från bordet. Tyvärr lätt när man sitter tillsammans och pratar och äter lääänge.
#2 Jag älskar lax! Och vi brukar alltid ha massa fisk och inlagd sill förstås! Har lätt för att äta mig mätt redan på det. :D
Värst blir det med julgodiset. Men det är inte lika illa som tidigare jular då vi hade minst 20 olika sorters godis och kakor. Jag och sambon har köpt två burkar med tyska kakor som vi tar med oss och bjuder på.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Vi ska för första gången ha julfirandet hemma hos oss i år =) Vilket innebär att jag själv kan styra över vad som serveras och hur mycket mat mm som ställs fram på bordet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag äter inte mer på jul än annars.. snarare mindre :) Men jag är inte så vansinnigt förtjust i julmat.

skall försöka strama i år, men inte lika mycket som nu innan bara så jag inte går upp igen. skall ta med vågen hem till mamma och pappa så jag kan väga mig på samma som vanligt… för deras väger mera…
jag brukar alltid gå upp minst 2 kilo under julen ocg det vill jag INTE nu
på jul har jag tillåtit mej själv att få frossa:) men man kan ju kanske tänka sej för ändå, istället för att ta dne feta osten kan man ta den smala:) ja, ni fattar.
Min blogg: SweGizmo.se