Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 2323 ggr
shintaida
0

Viktklubb.se, någon mer?

Jag har gått med i viktklubb.se för två veckor sen. Inte mycket hände, varken på vikt eller mått, så i dag - endast idag - har jag provat på LCHF igen. Med det resultatet att när jag skulle träningscykla idag, så räknade datorn ut att jag skulle träna det HÅRDA programmet!!!! Vilket jag inte gjort innan…..

Har någon av er ätit 1300 kcal om dagen? När jag gör det får jag blodsockerdippar ungefär varannan till var fjärde timma. Blir svimfärdig då. Ska börja igen med 1300 kcal i morgon och minst 2 pass på cykeln och druvsockervatten när blodsockret går ner. Och nej, jag har inte diabetes….

Tror ni att något kommer att hända på vågen då, tro?

// Shintaida

AnneN
0

1300kcal/dag låter lite, jag äter enligt min dietists råd och då blir det 1500kcal/dag då slipper jag att sockret blir för lågt (har ej diabetes)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hoppfull
0

Mitt normala dagsintag ligger nog runt 1300kcal/dag skulle jag tro. Så jag är nog inte rätt person att uttala mig, något felar ju uppenbarligen i kroppen på mig.

Men jag tycker inte att du ska äta på ett sätt som gör att du får sådana dippar, det är ju kroppen som talar om att den inte mår bra av detta. Har du testat GI Shintaida? Det är ju inte som LCHF utan innehåller även kolisar, fast långsamma sådana.

Jag tycker att det låter som om du fastnat på något sätt. Som om din kropp gått i strejk och tänker inte släppa just nu. Kanske skulle du göra något helt annat än bantning? Du kanske skulle ta hand om andra saker och låta kroppen vila lite?

Jag vet inte alls Shintaida, det var bara en tanke/känsla som dök upp.

Kram!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Anne
0

Jag skulle må fruktansvärt dåligt på så lite kalorier :) jag siktar på runt 1800 per dag…

Ylva-Li
0

Usch ne.. 1300 låter väldigt lite!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

dara
0

enligt mitt skall jag bara äta 1200 kalorier men allt som man rör sig läggs det på lakorier och jag har ett mycket stillasittande jobb så använder inte annars så mycket.

exempel. rask promenad 50 min bilr att jag skall äta + 150 kalorier.

om jag bara skall hålla vikten så skall jag äta 1800 kalorier + eventuell träning

LinnB
0

Jag var medlem där för ett tag sedan, jag skulle äta 1415 kalorier per dag eller något liknande.. jag gick ner 6 kilo med hjälp av det, vilket kändes så skönt! Nu har jag däremot gått upp allt igen, och försöker gå ner utan hjälp av viktklubb.. men det går inge vidare.
Jag rekommenderar inte viktklubb till någon med tidigare ätstörning. Det slog lite snett i huvudet, måste jag erkänna.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

shintaida
0

Hmmm….sen jag skrev detta inlägg, har jag gått över till GI. Jag blir mer mätt och mer är "tillåtet" att äta. Och GOD och VARIERANDE mat är det.

Har gått ner 1,6 kg den senaste veckan. Men då också med hjälp av att jag simmar  500 meter 3 ggr/vecka och motionscyklar minst varannan dag.

Förstår att jag inte gått ner mer, då jag antagligen bygger muskler nu också. Och de väger ju med.

Väger mig sällan och använder inte måttbandet, utan använder kläderna som måttstock.

Och jag ser det i spegeln, att kroppen håller på att "forma om" sig. SER slankare ut….eller, ja……lite mindre tjock…Cool

// Shintaida

Ylva-Li
0

Härligt!!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

dara
0

måste säga att 1.6 kilo på en vecka e hur mycket som helst tycker jag, spesiellt när du tränar så mycket och därigenom ochså måste bygga en massa muskler.

grattis

klarromania
0

jag är med i viktklubb, men så fort datorn inte är snabb nog så tröttnar man… LCHF är inget jag personligen tror på. men det fungerar kanske för vissa.