Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 1662 ggr
Lina-Marie
0

Ny start

Igår började jag på viktväktarna igen för andra gången. Sista jag gick där var förra hösten och då gick jag ner 7kg.
Anledningen till att jag slutade var för att jag slutade gå ner. Jag blev arg och ledsen och gav upp för att jag inte gick ner mer. Vet att det kan "släppa" igen och att man kan gå ner igen. Men det tog för lång tid för att min motivation skulle klara av det. Dålig karaktär Flört
MEN detta har jag lyckats hålla men jag är långt ifrån nöjd med min kropp. Nu har jag börjat träna 3ggr i veckan på gym och tänkte att nu när jag har fått rutin på detta kan jag även ta tag i maten.

Så igår var det dags igen! Väger nu 95kg och vill ner till 75-80. Helst 75 men jag blir väldigt glad om jag klarar 80.

Så ni som har gått på vv innan eller fortfarande håller på, har ni något tips för att orka med denna omställning. Hur ska jag tänka och va ska jag göra när det stannar igen? Jag vill verkligen inte ge upp denna gången! Vill så gärna ha på mig en fin klänning när jag gifter mig i maj 2010.

Kram!

Ylva-Li
0

Hej!

Du har ju redan nu ett bra argument för att inte ge upp. :) Men visst.. det ÄR svart. Jag har själv jätteproblem med karaktären..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Lina-Marie
0

Visst har jag ett bra argument! Men jag är så rädd att det inte ska hålla Rynkar på näsan. Jag tror nämligen att när det börjar närma sig vill jag ned i vikt men nu när det är så lång tid kvar så är man lite mer avslappnad och tänker "jag hinner". Och snart så står man där plus att jag vet att det är bättre för kroppen att ta det sakta och inte 15kg på 2månader Flört.

Men ni som har gått/går på vv har ni något tips på något gott som man kan äta MASSOR av. För jag är så hemskt hungrig hela tiden. Obestämd

Ylva-Li
0

Vet precis hur det är!

Jag tycker inte om dieter där man måste vara hungrig. Det brukar bara förstöra istället. ät ofta men lite.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

IaMiaMaria
0

Hej, jag har provat det metsa men har tappat motivationen efter ett litet tag, nu lever jag halv sunt, men unnar mig något aldeles för ofta, jag funderar på viktväktarna till efter jul, hur är det att gå dit, vill inte bli manisk vad gällande mat heller, utan en lagom sund inställning vor toppen.

så de som har erfareheter av vv får gärna skriva til mig.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Lina-Marie
0

Jag går inte på möterna för det känns lite för mycket sekt om jag ska vara ärlig *skratt* men jag har boken med alla matvaror och sen så har jag en svärmor som hjälper mig ibland för hon har gått på möten och så.

#4 Anledningen till att jag började innan jul för jag tänkte precis som du börja efteråt. Men jag tänkte sen att är det inte bättre att börja innan så att man inte går upp en massa kilon över jul bara för att man inte har koll?

IaMiaMaria
0

ja det är just dte jag känner att det kanske att det kanske blir lite sekt aktigt och så denna hetsen över att väga maten och räkna points. jag vet inte ännu.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Lina-Marie
0

Det som är bra med vv är att jag inte tycker att man behöver väga så mycket. Finns mått i dl och så också och det är mycket lättare att måtta då. Visst kött och så måste man väga men det lär man sig efter ett tag. :)

Jag har ätit 17p av mina 22 och jag har både ätit frukost, lunch och middag. Så jag är nöjd hittills :D

Lina-Marie
0

Vägning idag och jag har gått upp 1kg! Vad fasen Skrikandes!

Jag blir så trött på att hur mycket man än kämpar så händer det ingenting. Undrar om jag äter för mycket morötter? Kan det vara det? Det står ju att det är noll points men äter man ½kg morötter om dagen så kanske det sätter sig det också. Ska till gymmet imorgon ialf och så kanske man kan få bort nått litt fjuttigt gram.

keja01
0

Den behagliga och naturliga viktminskningsmetoden är att äta sig mätt på allt gott som inte innehåller kolhydrater/socker. Se grannsajten http://kolhydrater.ifokus.se

Mat med kolhydrat-halt under 5% går bra att äta. Socker/mjöl/pasta/potatis/ris undviks. Max en frukt per dag. Fri tillgång på kokta grönsaker.

Följer man kostråden går de flesta ner i vikt direkt 2kg efter två dagar och därefter 2kg i veckan i början. När den mesta övervikten är borta minskar takten gradvis. Jag rekommenderar starkt att man tar ett magnesium-mineralpilller på minst 300mg kosttillskott per dag samtidigt med viktminskningen på grund av att behovet av magnesium i kroppen är extra stort då. Detta är en mycket viktig detalj för att inte få symptom på magnesiumbrist som trötthet, muskelsvaghet, darrningar och kramp i benen nattetid.

Den mesta julmaten är rena bantarmaten. Ju högre fetthalt desto bättre. Potatis kan ersättas med kålrot/blomkål. Man äter bara 2-3 gånger per dag. Varje mål mat ska innehålla mycket fett. I första hand mättat fett.

När man har blivit av med övervikten kan man äta mer vanligt igen utan att gå upp i vikt om man fortsätter med mat med hög naturlig fetthalt och avstår från större mängder snabba kolhydrater. Sockerläsk, friterad potatis och vitt bröd ska undvikas även i fortsättningen därför att man inte blir mätt på det.