Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 1479 ggr
Allamej
0

Min nya livsstil

Jag har grunnat mycket senaste tiden om vad jag ska göra med mitt liv, min hälsa och mitt mående.

Jag har blivit mer andlig eller vad man ska säga senaste månaderna och när det började så kom även ett sug hos mig… Jag behöver något som inte tillfredsställs av godis och riskakor…

Så när jag bryter ner det hela så inser jag att min kropp faktiskt skriker efter näring. Spela roll hur mycket kramp jag kommer att få men jag måste ha näring.

Så i denna tråd kommer jag att lägga upp tankar, recept och resultat allt eftersom jag testar det som min kropp säger att den behöver.

Alla är välkomna att kommentera, fråga och hänga på :)

Kan säga att den andliga biten består av meditation och en klarare syn på universum och det som händer runt omkring oss… alltså inte en religion av något specifikt slag :D

Jag är eklektiker :)

So here we go!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Dagens middag är något som min kropp har skrikit efter i flera dagar… vet inte varför men jag har drömt om rotfrukter :)

Gräddig rotsakspytt ca 5 portioner

2 morötter

1 palsternacka

1 liten kålrot

3 potatisar

3 dl grädde (jag vill äta så rent som möjligt alltså inget lighttjafs)

2 tärningar grönsaksbuljong

3 dl vatten

Häll vattnet i en stekpanna med höga kanter och lägg ner buljongtärningarna

Hacka rotsakerna fint

Häll ner dom allt eftersom du hackat dom färdigt

Låt det koka ordentligt i några minuter medan du dansar till Hedwig and the angry inch och häll sedan i grädden.

Koka upp allt och dra sedan ner värmen och lämna sedan pannan åt sitt öde :)Låt rotsakerna koka sig mjuka.

Vätskan kommer att reduceras och du får en krämig sås till.

Salta och peppra efter behag.

Ät med något som innehåller protein :) Jag åt det med en schnizel och det var tokgott.

Smaklig måltid

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Allamej
0

Jag kanske ska förklara vad jag egentligen håller på med…

Min kropp har varit utan basal näring i många år nu pga. min VGB operation.

Jag kan inte äta normal mat utan att antingen få kramp efter första tuggan eller tuppa av eller både och..

Men jag insåg att om jag såsar till maten så kan jag få i mig så att jag faktiskt blir mätt istället för krampig.

Så vad jag kommer att göra nu är att bomba min kropp med näring som är bra för den istället för att äta mig mätt på luft (riskakor) eller socker.

På så vis räknar jag med att gå ner i vikt och kanske få tillbaka en del av minneskapaciteten som har rykt av min dåliga kost.

AnneN
0

Vad bra att du kommit underfund med att din kropp behöver riktig mat =) Jag håller tummarna för dig

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Allamej
0

Flunch blev idag juice. Färskjuice på:

4 morötter

1 liten knöl ingefära

1 skiva honungsmelon

1 apelsin

1 kiwi

Jag börjar dricka den nu och inser att kiwi inte gör sig bra med ingefära… men men… Jag vet inte hur länge jag kommer att hålla mig på den men det skriver jag in sen :D

Och ja… jag ska bli bättre på att "äta" frukost… men jag är ingen morgonmänniska och kan inte ens tänka på mat innan jag fått i mig mitt kaffe :D

hus-musen
0

vad är en VBG-operation? har itne hört det ordet förut=)

din första med rotfrukter lät riktigt gott, tror ja ska prova den nån dag=)

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

VGB innebär att dom sätter ett band runt matstrupen så att den blir ens nya magsäck. Visar sig nu, 7 år senare, att majoriteten av dom som gjort denna op. får problem och måste operera om sig…

Jag är ett stort fan av snabba lösningar… därför tyckte jag att detta var en god ide… då.

Jag var ju som alla andra jojobantare innan… drömde om godis och förnekade mig själv… >Det funkade inte.

Jag drömmer nu om att få sätta tänderna i ett saftigt äpple… jag har gjort det några gånger också men ångrat mig något otroligt redan efter första tuggan…

Så nu kör jag min grej.

Solig mat. Ren mat. Men jag tänker inte säga att dittan och dattan får jag inte äta för då kommer jag att fixera mig på dom sakerna och lida….

Nu, 1½ timme efter juicen så är jag inte hungrig men jag är peckish… sugen på något… men eftersom jag inte är hungrig… haha kroppj*kel… du få sjå dig!

hus-musen
0

#6 ah okej.. låter inte som nån trevlig operation..men får man inte göra om den gratis då om de är en felaktig operation?

ah jo man blir ju extra sugen på de man inte får äta! är likadan sj, älskar såser o annat men då säger magen stopp. vitt bröd som kan vara så gott, men då är de jäst i så de funkar inte.

hihi förstår att du är hungrig efter juicen=) men går det inte att skära små pyttebitar av tex ett äpple eller morot o äta på då? sj äter ja en banan oftast,de är lättsmält=)

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

Bananer tar död på mig… därför har jag dom inte ens i juice… Jag ska äta mig något som är mellanmåligt innan jag börjer hugga in på resterna sen igår :) Den där pytten var verkligen en megahöjdare :D

Nä det är ingen rolig op… och givetvis blir en om operation gratis… men jag vet ju inte om jag faktiskt vill ge mig in på en gastric bypass eller om jag bara ska be att få bort bandet…

Är det ett kroniskt sår jag har fått så spelar det ju ingen roll om jag tar bort bandet eller opererar mig igen… problemen kommer ju att finnas kvar.

hus-musen
0

ah inte bananer heller alltså.. de enda jag kan äta är bananer o ris mer eller mindre efter att jag fick gastrit..skittrist!

näe du får nog kolla upp om du har fått en kroniskt sår, o sen utgå därifrån! jag hade nog tagit bort bandet ändå kanske, mest för att de skulle irritera mig att ha kvar något i kroppen som skadat mig!  finns det ingen medecin som lindrar då? min farmor fick sår vid magmunnen på nått vis, hon får en dryck på recept av sin läkare som funkar någorlunda!

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

Jag har ju inte ont så länge jag inte äter något nyttigt… det är ju hela grejen… jag är inte kapabel att behålla något som är bra för mig..

Det var därför jag blev så lycklig igår att jag faktiskt fick äta och behålla pytten… jag hoppas bara att jag får göra det idag med :)

hus-musen
0

jo farmor har samma problem! hon får inte behålla nått som kroppen behöver. därför funderade jag på om hennes medecin skulle kunna hjälpa dig oxå=) de har ju slutat med att farmor slutat äta nästan helt,så hon har ju gått ner ett antal kilon, är väl nere på 45 kg lr nått o läkarna bara rycker på axlarna o säger att de inte kan göra nått.. men nog om det!

usch avskyr alla problem som har med magen att göra, de finns inget som kan förstöra en dag så mycket som när man har ont i magen! hoppas de går bra för dig med din pytt=) du får variera den med kryddor o göra den soppig oxå=)

Qui dormit, non peccat

Allamej
0

blä för soppa… så otroligt less på soppa… :D

Läkare ska hjälpa… det är vansinne att direkt dom inte förstår ett problem så skiter dom i patienten och säger att det inte går att göra något åt… Nä, fram för en läkarkår som inte ger upp, som gör allt som står i deras makt att finna och korrigera felen.

hus-musen
0

hihi förstår dig=) de blir lite tjatigt när man bara kan äta en sak!

jo när jag var liten så trodde jag att människor blev läkare för att de ville hjälpa folk! men nånstans på vägen så insåg jag att läkare sällan har tid eller ork att engagera sig i sina patienter..sorgligt och väldigt frustrerande när man behöver hjälp!

Qui dormit, non peccat

Moonstrike
0

jag förstår inte riktigt, varför kan du inte äta nyttig mat?