imorgon börjar jag..
med min detox, i tre veckor ska jag hålla på med en detox kur, samtidigt inte äta rött kött, mjölkprodukter, vitt mjöl och socker.
Det ska ge mig en kickstart till ett hälsosammare liv, hoppas jag.
Önska mig lycka till.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Lycka till =) Berätta gärna hur det går
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
tack.
jag har nu börjat med drycken, methodraine detox heter den, inte alls så tokig.
till frukost blev det amarant gröt oc havre mjölk, inte lika gott tyvärr.
//Maria
På en dag så gick jag ner 2,3 kg!! men så mycket som kissade igår har jag nog aldrig gjort, så det var nog mycket vätska som försvann ur mig. Men det var ju roligt endå =)
//Maria
Jag hittar bara methodraine detox som tabletter på google.
Var har Du köpt drycken?
Äter Du vanlig mat också?
En undrande // Shintaida
jag köpte drycken på hp hälsokost, jag tror drycken är vanligare än tabletterna.
jo jag äter vanlig mat, men inge socker och vitt mjöl, alkohol och kaffe, men det är mitt eget val, det är inget krav för detoxen.
http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3150&gclid=CPTZ7KK385cCFUog3godBlntCw
http://www.halsokostgrossisten.se/?pid=355555
jag googlade också och kopierade de två översta som fanns som säljer methodraine, kolla på dem om du vill.
//Maria
Tack för tipsen!
NU har jag också beställt det!
Men jag beställde på Vitapost, för de andra ville bara ha kort och det är jag inte så förtjust i att lämna ut så där.
Spännande!!
Berätta hur det går för Dig. Jag börjar så fort jag får hem det, givetvis.
Jo, jag bantar efter GI RIVSTART, vilket innebär att jag äter grönsaker, kött (gris) och fett (smör o majonnäs) = grönsaker, protein och fett.
Lycka till // Shintaida
lycka till.
vilken smak tog du? jag dricker äpple och min sambo dricker persika/citron
det sägs att man kan känna huvudvärk i början, men jag har inte kännt något sådant ännu iaf =)
//Maria
Jag valde persika/citron.
Jag tror att OM man får huvudvärk, så kan det bero på för lite vattenintag. Att man blir uttorkad. Kan det inte vara så, tro?
// Shintaida
De säger att huvdvärk kan bero på att slaggprodukter frigörs i kroppen, som vid massage, men det är ju då viktigt att dricka mycket för att skölja ut dem ur kroppen, så vätske intagen är jätte viktigt.
//Maria
Jahaaa, är det SÅ det är.
Jag måste mäta upp vatten, annars dricker jag för lite. För några månader sen led jag av vätskebrist och det var inte trevligt och det kändes inte alls bra i kroppen.
Det var min man som kom på det. Kaffet (vattendrivande till en del) som jag dricker, räknar jag inte som vätskeintag, utan jag räknar bara rent vatten.
Hur går det för Dig??
// Shintaida
jo det går fint. drycken går lättare och lättare för var dag att få i sig, den är inte äcklig men en ovan smak, 1 dagen var liet tung, men idag inga problem alls, kissar normalt igen =)
denna detox kur blandas med 1 L vatten och dricks under dagen, så bara genom den får man i sig gott om vätska sen kan man ju dricka extra om man vill, jagh brukar dricka citronvatten och gröna teer eller ört teer
//Maria
IaMiaMaria
Nu, idag, har jag också börjat med detoxen. Den SÅG värre ut än den smakade. Var NÄSTAN god.
Nu väntar jag i princip på att jag ska bli kissnödig! 
Ska bli intressant och se om man bir piggare också.
Har Du blivit det?
// Shintaida
Hejsan.
ja drycken är inga problem alls, går lättare också efter någon dag att dricka.
idag dag 7 på detoxen har jag kännt mig väldigt pigg, igår var jag också lite piggare än vanligt, är hemskt trött i vanliga fall.
Lycka till och berätta hur det går.
//Maria
Igår började jag med detoxen. Men jag har bara gått ner 3 hg. *suck*
Många toabesök blev det i alla fall. Kanske hade jag inte lika mycket vatten att ta av som Du?
Men jag fortsätter i alla fall. Kände mig piggare igår också. Annars brukar jag sova 1-3 stunder om dagen. Det gjorde jag inte igår.
The show must go on!
// Shintaida
ja första dagen gick jag ner 2,3 kg men sen har jag gått ner 3 hg till nu då, så det känns ju bra =)
//Maria
Ja, Du, här har jag gått UPP 3 hg idag igen. Jag går i halvsömn ibland, som jag inte kan regera över och då äter jag. Hjärnan registrerar det, men kroppen lyder inte. Så i natt var jag uppe och åt. Skyller på blivande fullmånen.
Sen vid fullmåne, så binder jag mer vatten. (Flod)
Detoxen går som en dans - inga problem!
Håller på att lägga om mina matvanor också….hrrrmmm, förutom dom jag INTE kan styra!
Grattis till viktnedgången!
Vi hörs!
(Verkar som detta blivit vår tråd
)
Kram // Shintaida
ja det har det nog hehe, skrev i inlägget detox/fasta ommin hälsoblogg, läs den gärna.
ja jag har nu gått ner 2,7 kg och det är skönt, men som sagt mest vätska, men det ska väl bort det också, mycket överflöd av det, kissar fortfarande mycket, pust, olika dagar föresten.
aj då, blir till att sätta lås på kylskåpet på kvällen då =) hehe
jag har faktiskt inte stoppat i mig en enda onyttig grej under dessa 9 dagar jag nu hållt på, känner mig riktigt duktig, bara 11 dagar kvar nu =), men ska väl inte äta så mycket onyttig sedan heller är dte tänkt
//Maria
Ja, jag skrev i den andra tråden också.
Har läst Din blogg och den var mycket intressant. Försökte att lägga till en kommentar, men vet inte om jag lyckades.
Hur skapar man en blogg?????
Jag har bara hemsidor, nämligen.
// Shintaida
du kan gå in på www.blogg.se där kan du skapa en gratis blogg.
//Maria
inlägget på bloggen kom in =)
//Maria
Tjolahopp!
Nu har jag skapat en blogg!
Men jag har inte skrivit något än……
// Shintaida
vad har du för blogg adress?
//Maria
Jag tror, om jag fattat det rätt, att den är:
Jo, det var rätt. 
// Shintaida
Nu har jag startat bloggen!
Håller fortfarande på med detoxen, men JAG går inte ner något!
Står still, helt enkelt.
Som Nanne Grönwall sjöng en gång: Jag är så avundsjuk….

// Shintaida
Oki men vad äter du då? För du går ju inte ner i vikt bara av själv detoxen utan det beror ju på maten du stoppar i dig, fast om du äter bäb dieten så kommer dte nog så småningom med viktnedgången, låt det ta tid =)
//Maria
Maria
Aaaaah, jag kan bara hålla på i tre dagar - sen tröttnar om jag inte går ner ett enda hg.
Har INTE gått ner….så jag söker en annan lösning.
Förresten….kan man se på bloggen hur många som varit inne och läst?
// Shintaida
oki, ja då är det värre..
Men sluta inte med detoxen nu, den behöver tre veckor på sig.
Det vet jag inte, jag tror inte det på de bloggar som är gratis.
//Maria