Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 9850 ggr
[Norrbysa]
4

Extrem diet

Kolla in killen!

Han fastar på bara vatten i 40 dagar! Vilken skillnad!

Fasta kanske inte är så farligt ändå. :)

Länk.

Allamej
0

Den länken finns ju redan :) Och jag kommer att följa hans exempel men bara i 28 dagar :D

Och nej, det är inte farligt

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ylva-Li
0

Ofarligt skulle jag inte kalla det. 40 dagar utan mat är INTE bra och inget som jag tror rekomenderas av någon. Den här grabben tror jag är mycket ute efter publicitet. Lite som den där mannen som satt i en bur i några månader.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Betty
0

Det är ju inte nyttigt direkt…

Allamej
0

Tja, vi får väl se vad jag säger sen :) David blaine är ju ute efter att tänja alla gränser han kan hitta på… Men fastegossen tror jag inte är ute efter det… mer att informera… Dag för dag berätta hur det är…

Och gnugga nåt i ögonen på bodybuilderkillarna :D

När jag gör det så kommer jag att känna efter ordentligt varje dag.. mår jag skit och inget blir bättre så lägger jag ju ner…

Sen när den är avslutat kommer jag att jobba mig upp långsamt till vanlig lchfmat.

Jag kommer då redan att vara i ketos så jag ser inget fel i att äta bra efteråt.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Norrbysa]
0

#1 Ledsen, såg inte att det redan fanns en tråd om detta.

#2 40 dagar utan mat kan vara väldigt bra. Fasta är ett gammalt och beprövat sätt att rena kroppen. Han skriver i sin blogg att han kommer sluta när kroppen är "ren".

#3 Vad menar du men nyttigt? :) Fasta ska tydligen göra underverk för hälsan.

#4 Första gången du mår skit så är det ingen fara. När man fastar frigörs gifter och vid en tidpunkt så blir det jobbigt för kroppen, men det går över.

Jag har precis läst lite om fasta, men jag är ingen expert. Jag kan ha fel. :)

[Cute]
0

Hur mycket vatten måste man få i sig per dag?

balius
0

#6: Man dricker ungefär som vanligt, lite extra.

Det är inte konstigt att man mår dåligt när gifterna går ur kroppen. När man blivit av med det mesta av gifterna mår man mycket bättre än innan :)

Rekommenderas ju att fasta någon gång per år, så farligt är det ju inte. 40 dagar på enbart vatten, ganska farligt. Om han dricker te, buljong eller någonting annat är det mindre farligt men det vet jag inte om han gör.

[Norrbysa]
0

Jag ska fasta inom en snar framtid och det låter ju verkligen enklare att bara dricka vatten istället för att hålla på med olika blandningar.

Allamej
0

När ska du göra det Norrbysa? Kanske göra mig sällskap? :)

[Cute]
0

#9 Jag hänger också på i så fall om ni ska göra det! Vi kanske skulle starta en tråd ihop?

Allamej
0

Det tycker jag  :)

mattiz73
0

Om man jobbar i vanliga fall måste jag nästan ta ledigt eller??

Betty
0

#12 Det lär man ju behöva, om man har ett någorlunda fysikt eller på annat sätt krävande arbete…

Skulle inte vilja bli opererad av en kirurg som bara druckit vatten i 28 dagar, han lär ju vara rätt skakig på handen om man säger så…

Ylva-Li
0

Killen i bloggen rekomenderar väl tom att man bör hålla sig relativt stilla och bara dricka mycket för man blir snabbt uttorkad.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

IaMiaMaria
0

helt vansinnigt säger jag bara.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[Norrbysa]
0

Jag tror bara det är jobbigt de första dagarna.

Jag tänkte börja på måndag och hålla på tills kroppen är "ren"..

Ska vi starta en tråd?

[Norrbysa]
0

Isåfall borde vi ha regler för den så att det inte blir för rörigt.

Allamej
0

Jag kommer inte börja förrän i februari…

[Norrbysa]
0

Ok.. Ja då kanske jag inte behöver börja på en gång heller då. Hade först tänkt i februari oxå. Ska fundera lite kring hur det passar in.

Allamej
0

För mig är det utmärkt. Inget inplanerat och jag kan fylla år och lägga den ångesten bakom mig också :)

[Cute]
0

Ok ska vi börja i Februari då? :) Hur ska vi lägga upp planeringen?

balius
0

Har ni inte lust att börja på lördag istället????? :) Då tänkte jag köra. Lördag och 9 dagar frammåt.

[Cute]
0

#22 Jag kan börja med dig på lördag! :) Ska vi lägga upp en dagboks tråd med startvikt och vad som händer på vägen under 9 dagar?

balius
0

#23: Jag är på!

17 - 26, eller så länge vi orkar? :)

[Cute]
0

#24 Ja det låter bra :)

[Norrbysa]
0

Jag kan inte börja på lördag. :( Ska på resa med jobbet.

Men jag och "Allamej" kanske kan börja senare istället bara. :)

Jag tror inte på att ha ett bestämt antal dagar eller sluta när det blir för jobbigt. om man ska rena kroppen så kör man på tills tungan är fri från beläggningar och nr 1 och nr 2 är relativt genomskinligt.

Och ett litet tips! När man fastar så får man förstoppning om man inte dricker laxerande te (typ Flora) och/eller gör en salvattenspolning då och då. (Dricka en liter jummet vatten med 2 tsk salt inom 3 min)

Här står endel matnyttigt:

http://www.halsosidorna.se/Fasta.htm

http://www.helhetsdoktorn.nu/tipsv32.htm

Allamej
0

Jag börjar i februari och planerar iaf. att hålla på tills dess att det blir mars.

Blir jag dödligt sjuk så givetvis lägger jag av

[Cute]
0

#26 Var kan man köper man Flora te?

[Norrbysa]
0

#28 En hälsokostbutik borde ha det. Annars finns det säkert något likande.

mattiz73
0

Eftre 25 dagar har han brutit! Han blev till slutt så hungrig att han åt 2 vattenmelonbitar!

Läs hans erfareheter innan ni börjar!

Allamej
0

Jag är helt övertygad om att han gjorde rätt, han avbröt ju när den naturliga hungern kom tillbaka och det är ju så man ska göra :)

mattiz73
0

Jag håller med! Det var klokt gjort!