Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettallmänt-viktsnack
Läst 847 ggr
claudius2
0

Viktminskning

Har nå hållit på med LCHF-kosten i 4 dagar och det går väldigt bra. Jag får tänka om när det gäller valet av mat och att äta mycket fett, det är jag inte van vid. Däremot testade jag tidigare GI-mat och det viktiga är ialla fall att utesluta kolhydraterna för de är boven för oss alla människor. Sockersuget som många av oss har är inte bra. Det förstör hela dagens rytm med blodsockertoppar och dalar.

Det är också konstigt att sedan människorna började äta light-produkter så har vi bara blivit fetare. Det är alltså bara att utesluta light-produkter ur ens inköp.

Det är synd om barnen som växer upp idag och får som fest eller vardag äta pizza och hamburgare för med tillbehöv så är det inte nyttigt för barn.

Ylva-Li
0

Lycka till med kämpandet! :)

Nej, det är inte så konstigt att lightprodukter har gjort oss fetare. Det gör oss mer hungriga och sötsugna så vi äter mer av light.

Pizza och hamburgare någon gång ibland tycker jag är helt ok. Men det ska inte vara allt för vanligt med sådan mat. Bättre med väl hemlagad mat. Och man kan ju faktiskt göra sin egen pizza och egna hamburgare som är mycket bättre än det vi köper färdiga åt oss. För där kan vi själva välja vad vi ska använda oss av och ha på.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||