Desperat, men vill inte svälta
Jag har nu försökt med olika metoder att gå ner. Visst, jag har tappat ca 1,5 kg på ca 15 dagar. INTE nöjd!!
Jag vill INTE vara hungrig. För då går jag upp i sömnen och äter, det vet jag av erfarenhet.
Så, idag kom jag på, att jag har Allévo+ fiberkapslar hemma. Man ska väl ta en eller två, för de sväller ca 40 ggr (tror jag) i magen. Så jag tog 4 st och drack MYCKET RIKLIGT efteråt. Det är mycket viktigt att hålla vätskebalansen, så jag dricker minst 1 liter VATTEN om dagen + allt annat, som kaffe och te.
Nu sitter jag och "väntar" på att få känna mig mätt.
Köpte även morotsjuice (som är väldigt gott), som jag kan gå och sörpla av när jag känner för det.
Ville bara dela med mig.
För jag är DESPERAT nu inför våren och den kommande MC-säsongen.
// Shintaida
Jag förstår vad du menar. Har läst på flera ställen att hunger ibland kan vara förtäckt törst. Så testa att dricka när du känner dig hungrig. (Förutom när du verkligen måste äta förstås. ;) )
Bubbelvatten sägs också "mätta" lite mer. T.ex om jag dricker bubbligt till maten så orkar jag inte äta lika mycket än om jag bara äter utan dricka, eller dricker vatten.
Det finns ju ramlösa med smak om man föredrar som inte har något socker eller liknande i sig. Tycker det smakar mycket gott faktiskt.
Själva har vi en sodastreamer, så vi ska köpa smaksättning till vatten och göra vårt eget "ramlösa".
Jag förstår att det känns jobbigt att bara gå ner 1.5 kg på 2 veckor. Men tro mig, det är mer än normalt. :) Dietister brukar rekomendera 1-2kg/månad för att man inte ska rasa för mycket i vikt, vilket inte heller är allt för bra för kroppen. (dels så hinner inte huden tänjas in med allt för hög fart ner.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Jag har också en Sodastreamer. Köpte den för att jag tyckte att vattnet här smakade äckligt. Järnoxid, tror jag det är. Smakar bättre med bubblor i, men det finns en viss bismak. Vilken smaksättning rekommenderar Du, Ylva-Li? Jag har inte sett mer än cola och sånt.
Jag är också psoriatiker, så jag smörjer min hud varje dag med feta krämer (Canoderm), så den är elastisk. Gick ner 25 kg på mindre än ett år en gång i tiden och huden hängde med TACK VARE Canodermen, sa min hudläkare.
Nu känner jag att jag är OHUNGRIG, efter att jag tagit Allévon.
SKÖNT!
Har köpt hem honungsmelon och vattenmelon som jag och marsvinen ska dela på sen. 
// Shintaida

1 liter vatten om dagen är ganska lite, speciellt om du dricker te och kaffe som är vätskedrivande. Själv dricker jag minst tre lite och inget kaffe.
#2 Det finns så mycket olika sorter. På vår ica så har de 3 olika läskesmaker. Cola, fanta och sprite (lime), men också några mindre flaskor med vattensmaker. På www.sodastream.se så finns alla smaker de har. Hittar två till vatten. Lemon Lime och strawberry lime. (låter ju jättegott!) Men jag vet att det finns fler från andra företag.
De brukar oftast inte finnas i matvarubutiker. Onoff har vet jag, och andra elbutiker. Oftast de som också säljer själva streamern.
Läskerna är ju också mindre söta än vanliga läsker om man vill ha det som alternativ.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
problemet med dessa tycker jag är att de inehåller så mycket sötningsmedel att de smakar konstigt, iaf de jag har testat, så oftast kan det fungera med vanlig saft/light eller jag själv brukar droppa i lite citron koncentrat det blir gott.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Jag tror att du måste se det på lite längre sikt. 1,5 kg på två veckor är alldeles utmärkt takt. Tänk på att det inte gått så fort att gå upp i vikt - och att gå ner måste också få ta sin tid, om det ska bli en stadig viktminskning som du slipper göra om. :)

#7 Halvdanske
Jo, det var jag och är ibland än. Men jag UPPLEVDE att man fick så dålig respons där till slut. Även när det gällde "dumma" frågor. Så nu läser jag för det mesta där bara.
Kan inte heller äta så mycket smör/fett som det förespråkas, för jag mår så illa av det. Det blir för mycket, helt enkelt.
// Shintaida

Men du borde inte vara hungrig om du käkar LCHF. Men morotsjuice är sött, tänk på det.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Nej, jag borde inte det. Men det är FETTET jag inte klarar mer. Mår så illa att jag kan kräkas, men kan inte det efter en operation. Så LCHF har jag lagt på hyllan så länge….
Det är inte mycket morortsjuice jag tar om dagen. En slurk här o där.
Så som jag har beskrivit det ovan, känner jag inga som helst hungerskänslor av.
// Shintaida
Har nu lagt till ett VARMT mål om dagen. (frös när jag kom in). Dvs att jag "äter" Allévos Soppor. Idag blev det Thai. Starkt och gott!
Jag mår PRIMA! Dock lite för mycket vatten i kroppen. Men det har jag alltid haft. Så jag tar vattendrivande var 3:e dag, så som min läkare sagt. Så i dag har jag en "kissedag".
Var ute i drygt två timmar och körde med snöslungan. Brukar ALLTID bli så intensivt hungrig efteråt, men jag kände inget!
Ville bara uppdatera.
// Shintaida
Du kan ju öka på proteinintaget utan att för den delen trycka i dig en massa fett som du mår dåligt av. En rejäl laxbit stekt i en klick smör, kokt ägg till, några oliver och eventuellt en sås till som du gillar. Och så ovanjordsgrönsaker förstås.
Det är en måltid jag äter ofta som LCHF:are. Det mättar bra Och jag överdriver absolut inte fettet. Men jag skär ned på kolhydraterna
Jag använder vanlig saft i mitt bubbelvatten, alla sorter har funkat bra! =)
/en som smyger runt och samlar inspiration inför viktminskning!