Någon som provat ISODIETEN??
Är det någon som provat isodieten? Jag har beställt en bok med den dieten. Den ska tydligen påminna mycket om GI men den inriktar sig även mycket på vitaminer mm som finns i frukt och så. Och i boken finns det också ett åttaveckorsschema som innehåller menyer med frukost, lunch, middag OCH mellanmål. Vilket gör att man slipper tänka själv om man nu har lite dålig fantasi när det gäller sånt där. Och tack vare att den har en sån meny för varje dag inkl mellanmål ska man aldrig behöva vara hungrig.
Är det någon som har provat den eller känner någon som gjort det? Skulle vilja veta om det funkar. Vill ju så gärna tappa ca 8- 10 kg tills vi ska gifta oss om fyra månader så det börjar bli bråttom.
Det låter ju spännande! :)
men om du vill gå ner så pass mycket på så pass kort tid så krävs kanske lite mer än att lägga om kosten tyvärr.

Ja det vet jag. Vi har börjat med att minst en gång i veckan gå en riktig långpromenad. sen ska jag från och med måndag hoppa av bussen några hållplatser tidigare så att jag varje vardag får en promenad på ca 20 minuter och sen brukar jag använda stegräknare så bara på jobbet på dagarna går jag uppmot 9 000 steg. Sen blir den stora nedgången under sommaren för att så fort det blir bättre väder med bättre underlag att gå på så ska jag börja gå hela vägen från jobbet och hem alla dagar utan fradeagr då jag kommer göra som jag ska göra från och med måndag, och nån dag i veckan åka in så jag är på jobbet ca två timmar innan jag börjar och gå på löparbandet (om jag nu kommer åt gymmet på jobbet. De använder det som förvaringsutrymme så man måste klättra över saker för att komma fram). Gångvägen från jobbet och hem är ca 7 km. Anledningen till att jag inte kommer att gå hela vägen på fredagar är att då vill man komma hem och att sambon då slutar kl 2 och jag kl 4. Men då hr vi också minst en långpromenad på helgen. Fick tipset om att fasta, men det kan inte jag då jag har ett bekymmer med magen och läkaren och dietisten har sagt att jag ska äta var tredje timme. Sköter jag inte maten så blir det lätt att jag inte kan äta alls eller att jag kan äta men det kommer upp lika fort igen och då mår jag bara ännu sämre.