Dagbok vatten diet/rening
Vi är två st som kommer göra vatten diets/reningen under 10 dagar med start från lördag den 17 till 26 Januari.
Med fokus på kropps rening som en nystart på det nya året 2009.
Vi kommer berätta var för sig, dag för dag hur det går och vi som ska göra detta är Cute och balius.
Dag 1
Namn: Cute
Morgonvikt: 65,6 kg
Midja: 91 cm
Dagens tankar om diet reningen: Första dagen av 10, detta ska bli intressant.

Dag 1
Namn: balius
Morgonvikt: 64,4 kg
Midja: 79 cm
Dagens tankar om diet reningen: Dag 1 nu.. Än så länge är det inte minsta problem ^^, Men det kommer väl senare ikväll kan jag tänka mig. Försökt att förbereda mig genom att äta relativt lite i några dagar nu, men igår kväll frossade jag loss ordentligt på restaurant. Men det går nog bra ändå hoppas jag!
Jag kommer inte enbart dricka vatten utan även juice, så det blir väl snarare som en juice-fasta :)
Måste berätta nu att idag har varit väldigt lätt än så länge. Har inte varit hungrig nästan alls, långt ifrån det att det skulle vara svårt att motstå mat på något sätt. Magen har kurrat 1 gång men bortsett från det - inga problem. Har druckit mycket så jag har kissar väldigt mycket dock.
Däremot är jag väldigt sömning. Jag är jättetrött, vill gärna gå och lägga mig och sova! Men hungern är hittills inga problem att tackla tycker jag.
Äter ni ingenting? Hur ska ni då orka med dagarna?

Vad är meningen med denna "rening"? Ni är medvetna om att du inte kan rensa kroppen på några gifter på detta sätt?
#5: http://www.halsosidorna.se/Fasta.htm
"Fasta rensar kroppen från toxiner och stimulera kroppens cellproduktion och förbättrar därtill näringsupptaget!"
"Fasta är en optimal starter när man vill genomföra kostförändringar av olika slag. Fasta kan man även med fördel göra flera gånger per år för att bibehålla eller förbättra sin allmänhälsa i stort."
#4: Nej, ingenting utan bara vatten/te och juice. Hur vi orkar med får vi se, förhoppningsvis blir det inga problem.
**Dag 2
**
Morgonvikt: 63,9 kg
Midja: 77 cm
Dagens tankar om diet reningen: Igår var inga problem över huvud taget, bortsett från en stund där på dagen där jag blev orkeslös. På kvällen vände det och jag blev piggare igen! Just nu mår jag prima, inte hungrig och inte trött.

#6Dom använder aftonbladet som trolig källa, det är för sorgligt, det finns inga bevis på att du skulle kunna rensa ut toxiner ur kroppen med fasta! Visa en vetenskaplig rapport som fakta istället… Problemet ligger i att gifter som vi äter lagras i vårt fett och lever det enda sättet att bli av med dessa är tex om kvinnor ammar, då överför vi vårt fett till barnen istället, alltså blir barnen förgiftade. Män kan aldrig bli av med gifter som är upplagrade i fettet. Gifter från levern blir vi sällan av med…
Det är därför det är så svårt att bli av med tex kvicksilver förgiftning, det lagras in i vår kropp…
Dag 2
Morgonvikt: 64,4 kg
Midja: 89 cm
Dagens tankar om diet reningen: Känner mig varken hungrig eller trött nu på dag 2, dricker vatten och buljong. Men dock hade jag lite huvudvärk när jag vaknade imorse. Men det är bättre nu och nästan helt borta. Annars så är allt okej än så länge.

#6 Dom anger ju inte aftonbladet som trolig källa utan som en extern artikellänk… Om du verkligen vill läsa om fasta så kan du göra det här. Den är rätt lång och på engelska men det ska ju inte vara några problem eller hur :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hur mycket vatten dricker ni?
// Shintaida

Artikeln är från 1934 resp 1950 och mannen som skrev det skulle jag kalla för galen och psykotisk i sin övertygelse…Han svälte människor till döds..
Men ska inte förstöra er dagbok önskar er lycka till och hoppas att ni för det önskade resultatet även om jag ser det föga troligt :)
#11: Ingen aning egentligen.. Man borde väl hålla lite koll kanske men hittills, bara 2a dagen visserligen, har jag druckit 1 eller 2 glas med juice/vatten lite då och då (glas på ca 2dl).
Idag har jag försökt att dricka upp en tomatjuice som annars blir dålig, så hittills har jag nog druckit 2 glas tomatjuice, 1 glas morotsjuice och 1 glas vatten.. Tror jag. Det blir ungefär 8dl vätska än så länge iaf.
Jag håller koll på vätskan genom att dricka ur en shaker där det är 5 dl omgången. Så under 1 dag dricker jag ca 2-3 liter och varvar då mellan vatten och varm buljong.
Nu, 46 timmar efter senaste måltiden, känner jag ett sug efter att äta någonting. Jag har därför kokat buljong som jag nu tänker äta/dricka med sked för att lura mig att jag äter typ soppa ^^,
Men än så länge är det inte speciellt svårt!
Dag 3
Morgonvikt: 64 kg
Midja: 86 cm
Dagens tankar om diet reningen: Nu på dag 3 känner jag mig lite matt i kroppen, men det är inga större problem, känner även av lite smått huvudvärk men det är inte så farligt. Vi får väl se hur det går, om det inte går fortsatt bra så börjar jag äta ordentlig mat igen.
Dag 3
Morgonvikt: 64,5 kg
Midja: 76 cm
Dagens tankar om diet reningen: Igår var också inga problem alls egentligen. När jag suttit uppe på kvällen började jag känna mig lite hungrig mitt i natten, och det gör jag fortfarande. Kan inte fatta att det var över 60 timmar sedan jag åt någonting! Nu som sagt börjar jag bli lite hungrig och känner mig lite matt, men jag är förvånad över att jag har mått så bra hela tiden som jag faktiskt gjort.

intressant att se människor frivilligt göra det som jag gjorde när jag var inlagd på psyket, självsvält på hög nivå. Hoppas det hjälper er att må bättre.
Hoppas ni inte avbryter er fasta bara för att folk börjar ifrågasätta er. Jag tycker det är jättespännande att läsa om er resa. :-)
Lycka till!
#18 Intressant att du går in och stör i tråden med sånt som rör sjuka människor som lider av anorexi m.m… Vilket inte är fallet i denna tråden. Hoppas det hjälpte dig att må bättre när du skriver sånt som inte ens stämmer.

#20 nej jag tycker det är intressant på riktigt att se friska människor som frivilligt väljer att låta bli att äta. Jag är även uppriktigt intresserad av att se om ni kommer att må bättre av det och bli renade. Den enda effekten jag upplevde var att jag efter en vecka blev svimfärdig så fort jag reste mig ur sängen. Som jag sa i förra inlägget, hoppas det hjälper er att må bättre.
#21 Jaha okej
Dag 4
Morgonvikt: 63,0 kg
Midja: 71 cm
Dagens tankar om diet reningen: Igår var lite jobbig och jag var hungrig på kvällen. Jag gick och la mig tidigt och nu mår jag prima igen, Inte trött, inte hungrig.
Ser att jag skrivit fel på #17 på vikten, det ska stå 63,5 och inte 64,5 :)
Jag har nu fått avbryta min vatten diet rening pga både fyskiska och psykiska skäl.
Mådde hemskt dåligt fick yrsel, matt i kroppen, huvudvärk, blek i ansiktet, darrig, nära till gråt och min panikångest blev mycket mycket värre… Men jag klarade 3 dagar på vatten och buljong.. Visst ingen eloge för det men men. Nu har jag börjat äta ordentlig mat igen och vilar ikväll framför datorn och film på tv/ dvd…
Fortsatt lycka till balius!
Kram
Se det inte som ett nederlag, för det är det inte, snarare en klocka från kroppen som säger att detta är inte vad jag behöver nu
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Cute… detta är helt normala besvär som går över.. Dag 3 är oftast den jobbigaste..
Jo visst det var jag medveten om från början, men jag har panikångest och mår lätt väldigt dåligt och min kropp säger till när det är nog.
För ca 3 år sen vägde jag 48,2 kg och mina blodvärden har varit dåliga flera gånger sen dess, även haft vitaminbrist och fått mediciner för detta.. Så jag vet vad min kropp klarar och inte klarar..
Så för mig räckte det med 3 dagar för att känna mig dålig både fyskiskt och psykiskt med min panikångest m.m som jag är sjukskriven för.
#28 Panikångest är inte att leka med.. Jag förstår att du avslutade..
Dag 5
Morgonvikt: 62,9 kg
Midja: 70 cm
Dagens tankar om diet reningen: Igår var pain in the ass med trötthet och att magen kurrade hela tiden. Drack väldigt mycket för att dämpa det och hade bara gått ner 1hg i morse :) Nu mår jag bra igen, vilket jag verkar göra varje morgon. Jag tror att jag ska satsa på en 7 dagar fasta istället för 10 med tanke på skolan. Nog för att jag klarade mig rätt bra igår fast det var skola, men nu hela veckan blir det hårda tag och även veckan efter.
Spännande läsning Balius! :)
#29 Tack

Har inte butikerna de stora kedjorna och hälsokosten sålt förpackningar med typ 2 veckors och 1 veckas fasta. Med jouicer och vätska och liknande, som kan dricka.
Är det någon av er som kör på det? Är lite nyfiken på hur det fungerar nämligen. (mamma brukar köra nått sådant lite då och då när hon orkar).
Hur blir det sen när ni slutar kommer ni gå upp allt på en gång? Ni visar ju jätte bra resultat än så länge.
#33: Nej, jag dricker vanlig juice och pressar lite hemma. 1-3 kg får man räkna med att gå upp "direkt" när man börjar äta igen :)
Dag 6
Morgonvikt: 62,3 kg
Midja: 70 cm
Dagens tankar om diet reningen: Skolan gick bra igår trots att magen kurrade. Ytterligare en morgon, och igen känner jag mig bra. Men som sagt kurrade magen rätt friskt igår.
Min tarm har också stannat av, inte så konsigt. Så jag halsade en halv liter katrinplommonjuice på knappt en minut och det fick det att röra på sig. Så till er som också fastar/ska fasta, kör på något liknande!
Hur har det gått idag balius? Eller har du lagt av nu på dag 7 kanske? Bra jobbat i alla fall.
:)
Jag sov borta så jag har inte hunnit väga mig i morse :) Men nu vägde jag mig, precis för 2 minuter sedan, eftermiddag.
Dag 7
Morgonvikt: 62,0 kg
Midja: 70 cm fortfarande
Dagens tankar om diet reningen: Idag har jag kännt mig ganska trött och jag känner att koncentrationen har varit låg idag. Idag är sista dagen jag tänkt köra och jag tror nog jag ska våga mig på att äta en liten tugga redan ikväll :) Lite broccoli får det bli!
Över lag har den här veckan gått bra! Mycket tror jag pga sockret jag fått i mig från juicen och därför fått viss energi.
Min rumpa har minskat 2 cm runt om, och låren 1 cm. Det kommer nog förståss tillbaka nu när jag äter, men det har varit en cool upplevelse. Någonstans på mitten började jag lukta väldigt illa i munnen, kanske gifter som ville komma ut. Tarmen stannade av och står fortfarande stilla, var bara där när jag halsade plommonjuicen det började röra på sig. Inget annat har hänt i tarmväg varken innan eller efter det :P
Och nu ska det bli härligt att tugga igen! Jag ska passa på att fylla på mina förråd med nyttiga saker nu så jag kan börja om och börja leva ett hälsosammare liv, satsa på en hälsosammare livsstil!
Hur kan man om man inte från början är i fysisk och psykisk god kondition igenomgå en "rening"?
Hör en sån här tråd verkligen hemma på viktminskning?
Igår åt jag en kanske halv tallrik med grönsaker, blev jättemätt! Magsäcker han verkligen krympt så nu är det kanske lättare att inte överäta, iaf på ett tag :)
Döm av min förvåning när jag vägde mig i morse, 61,3! -07hg, mer än någon annan dag under fastan! Och då hade jag precis ätit på kvällen.. Väldigt konstigt.. Jag skriver i alla fall här hur mycket jag går upp när lagrena kommer tillbaka :)
#38: Vi (jag) blev insiprerade av en lite större kille som fastade ju 26 dagar, han var inte i så god fysiskt form innan. Psykisk vet jag ingenting om.
Nu har det gått 3 dagar sedan jag slutade fasta och jag äter normalt. Igår var jag på restaurtant och åt en rejäl brillbiff med vitlökssmör bland annat :)
Det här med att "suga åt sig" eller att gå up direkt efter en fasta, jag funderar lite på hur mycket direkt det är? Någon som vet??
Det är som sagt 3 dagar sedan. Väger 1hg mindre än på dag 7, men midjan är +2cm.