Det går trögt
Nu har jag gått ner ca 3kg. Det är jag mycket glad över, men det har tagit så himla lång tid tycker jag vet inte om de första kilona är lite tröga?
Vad ahr ni för erfarenheter av att gå ner, har det gått snabbt i början eller har det tagit en stund innan allt kickat igång?

Hur lång tid tog det att gå ner de 3 kilona? Vad använde du för metod? Motionerar/tränar du under tiden?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag använder ingen metod direkt, har varit hos en dietist så utgår ifrån tallriksmodellen, men ökar grönsaksdelen och äter mindre av pasta/ris/poatis delen. Största problemet är frukost(som jag många gånger hoppas över) och godiset, som jag jobbar på mycket.
Tränar minst 3 gånger i veckan, men mycket av det är gymträning, vet inte om det är så att det är muskler som bildats (det jag hoppas på haha).
Dessa tre kilon har väl tagit 2 månader kanske, har inte riktigt koll när jag var där första gången. Ska dit igen den 5.e mars för vägning.

Då du tränar så bygger du muskler och de väger mer än fett, så jag skulle rekomendera att du börjar använda måttband istället för eller som kompletering till vågen. För då du tränar så kan du minska i omfång trots att du inte minskar så mkt i antal kilo
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ahh okej, för jag tycker att jag är något smalare i ansiktet och tappar byxorna för jämnan, därför blev jag lite smått besviken häromdagen när jag vägde mig, men jag ska verkligen kämpa emot godiset.
När jag går ch handlar är det endast frukt, bönor och grönsaker i min korg tills jag kommer mot kassorna, där finns godiset, och det är min svaghet. Har svårt att bara säga nej:)