Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikettbantningsmetoder-och-preparat
Läst 8159 ggr
Tiff
4

Bio-T

Äe det nån som testat Bio-T……är det nåt att ha

vill han nåt som hjälper att förbränna mer…!!?? har ni några tips….

Tiff/Obestämd

Välkommen att besöka nån av mina hemsidor

Hjärta Hemsida 1 Hjärta Hemsida 2 Hjärta

[Norrbysa]
0

Efter en snabb googling hittade jag:

De ingående ingredienserna utlovar säkert det som sägs.

MEN….

När det gäller hälsokost så krävs det inte att preparatet ska ha någon medicinsk effekt, därför så tenderar koncetrationerna av de aktiva substanserna vara för låga för att kunna ha någon terapeutisk effekt.
Det är helt enkelt lönsammare att sälja ett preparat som utlovar alla unika egenskaper dess ingående ingredienser har, men i väldigt låg koncentration.

Så…

Varje gång du funderar över ett nytt kosttillskott, ta reda på grundstudierna, läs hur mycket den terapeutiska dosen var i dessa studier och kräv samma styrka på tillskottet.
Allt annat är bortkastade pengar och vi ska inte föda en industri som lurar oss på detta sätt.

Edit: Läste detta i länken här över: "Intaget bör ske i samband med måltid och ett stort glas vatten"
Otroligt att de rekomenderar detta, då känner de inte till L-theanins känsliga egenskaper att det förstörs i samband med mat.
För övrigt så är det väldigt roligt att de säger ett stort glas vatten till måltid, det är ju detta som skapar minskad aptit HAHAHAHA.

Därtill så ska man reducera sin kost med 500kcal och öka motionen, klart som fan man går ner i vikt… och det är knappast tillskottets förtjänst men de vill gärna få oss att tro det eftersomd e har ett sådant upplägg haha.

Oseriöst!

Kollar man lite snabbt så innehåller det bla 750mg grönt-te-extrakt.
Jaha….och hur mycket L-theanin utgör då det (som är den aktiva substansen.)???

För att få terapeutisk effekt så behöver du sannolikt äta minst 200mg rent L-theanin.(terapeutisk dos i studier)
L-theanin är också väldigt känsligt för mat och proteinämnen som snabbt slår sönder substansen. Så ska du äta detta tillskott så är mitt råd till dej att ta det på fastande mage, för att maximera effekten. Att äta L-theanin tillskott på full mage är bortkastade pengar.

För att spara dej pengar. Drick ett stort glas vatten innan varje måltid, öka motionen och dra ner 500kcal så kommer du sannolikt få precis lika bra resultat med eller utan piller hehe

[Norrbysa]
0

Det finns två slags fettförbränningspiller på marknaden förutom de receptbelagda.

1. De som inte har någon dokumenterad effekt. (Som tex Bio-T)

2. Det som fungerar fast är illegala pga. för många fall av farliga biverkningar.

Alltså, spara dina pengar eller riskera hälsan och köpa beroendeframkallande illegala piller. Tungan ute

Det enda lagliga tips i pillerväg jag kan ge är koffeintabletter samtidigt som aspirin. Har hört att detta ska ha en termofysisk effekt och därmed öka förbränningen något. Så blir du pigg på köpet.

Köp inte apotekets koffeinpiller bara. De är hutlöst dyra!

Ylva-Li
0

Nja, nog finns det piller som faktiskt hjälper, utan att de är farliga. T.ex så fick jag reductil från min läkare. Som ska dämpa hunger och sätta lite fart på omsättningen. Naturligtvis fungerar det inte om man bara sitter still och fortsätter som man gjort innan. Men det kan vara ett kompliment att pusha på om man har svårt att gå ner i vikt.
Kika gärna under artiklar, där jag har skrivit om de medel man kan få via läkare.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Ylva-Li
0

Här har du artikeln.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||