Finn crisp
Är det någon som äter finn crisp istället för smörgåsar? Hur många kan man äta utan att överäta?
ja jag bruka äta dem, brukar ta ca 2-3 stycken, det är ganska lagom som ett mellanmål.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#2 vad har du på då?
#1 En slags skorpa
jag skulle nog snarare kalla dem för ett grovt kex
ja man kan nog ha på det mesta, ibland har jag philadelpiha light, eller bara lite smör, eller keso, möjligheterna är stor =)
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
#4 På förpackningen står det fullkornsskorpa =)

Jaa, det står det minsann. Har inte tänkt på det förut. Men gick och tittade efter på min paket nu när jag läste tråden. Ser inte ut som skorpor :o) alls ju. Bara knapret som överensstämmer.
Växlar mellan finncrisp och flatbröd (sedan 1 år tillbaka, då jag började äta LCHF) och äter 2-3 st/dag. Inget annat bröd i övrigt. Vet inte var gränsen går för överätning. Enl LCHF ska man vara hårt restriktiv med bröd, helst inget alls. En finncrisp har ca 4 g kolhydrater i sig. Men om man inte ser till kolhydrater så är det kanske kalorier man tänker på istället. Vet inte gränsen för överätning riktigt. Mig har det inte hjälpt att dra ner på bröd drastiskt. Lika tjock för det, om magen.

Jag älskar Finn Crisp har svårt att bara äta ett par stycken men de är som sagt et väldigt bra mellan mål om man lägger på lite grönsaker. Jag brukar använda philadelphiaost, men ska nog nu gå över till att ha mosad avokado istället för philadelphia och sen lägga på lite paprika och gurka, körsbärstomater,sallad och sånt för då tror jag att det dels mättar mer och sen blir det ju nyttigare då avokado är nyttigt fett. Ska testa det i helgen så får vi se om det är något jag kan rekommendera.
#7 Fast varken tomat eller sallad innehåller nåt speciellt, det är mest vatten. Borde inte mätta så länge… Jag provade med groddar, rivna morötter och äpple, gott men mättar heller inte så mkt

Hmm, är det inte sådana som ser ut som tunna knäckebröd fast släta? Eller har jag fattat fel? :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#8 Nej visserligen men om man bara ska ha det som ett lätt mellanmål tycker jag att det mättar lite mer för stunden än om man äter dem utan nånting på. Man kan ju lägga på vilka frukter och grönsaker man vill. Så länge det funkar för en själv. Men givetvis är morötter bättre än tomat i så fall. Man kan ju lägga på hur mycket frukt och grönt man vill också. För går man enligt Viktväkarna så är nästan all frukt och alla grönsaker noll points så det får man äta så mycket man vill av.
Finn Crips är så himla gott, men de är som sagt mer lagom till mellanmål med kanske avokado eller något på. Vid frukost så äter jag lite grövre knäckebröd istället.
#8 Tydligen ska ruccolla vara bra för mer mättnad, det ska tydligen dämpa hungerskänslor också så som jag hört, vet ej om det stämmer :9

Jag har också hört det där med ruccola men vet inte vart och om det stämmer. #11 vi får väl testa att bara äta ruccola en hel dag och se hur mätta vi blir 
#12 I am on! haha

# 13 tror inte jag skulle klara det. Jag är inte sån som äter speciellt mycket grönsaker tyvärr. Men det skulle vara kul att testa. Efter en dag med bara ruccola så skulle jag nog ta en rejäl köttbit. och att man ko9mmer nog inte vilja äta ruccola på ett tag.
#14 Jag är salladsgalen,äter mig illamående på sallad ibland inte lika bra.

Förra veckan åt jag blomkål, broccoli och morötter till maten istället för potatis så min kropp fick nog en chock, men det är gott med grönsaker. Men vill man göra lite olika sallader varje dag så blir det ju rätt dyrt. Man kan ju handla efter säsong men tycker ändå det blir dyrt om man vill ha olka varje dag. Fast morötter är jag som galen i. Gärna i stavar med nån god dipp till.