Viktminskning iFokus

Viktminskning

Etikett: allmänt-viktsnack
Läst 1134 ggr
Gasoline
0

Viktminskning och vägning

Jag håller på att gå ner lite i vikt, eller försöker iallafall. i början vägde jag mig, men insåg att jag blev tyngre men kläderna mindre. Så jag kom på att de ända rätta sättet är att mäta sig, då ser man att man har förlorat fett i omfång. Då muskler väger mer än fett så blir ju det fel om jag har byggt muskler och tappat fett.

Någon som tänkt på detta eller runt utav sagt gör samma sak?

spiritedaway
0

Jag väger mig och mäter. Känns som att man får en bättre bild att det faktiskt händer något då

begin
0

Jag stirrar mig inte blind på vågens siffror. Helt rätt att mäta sig. Dessutom om man tränar så väger ju muskler mer än fettGlad

Gasoline
0

#2 Haha, jo, det va ungefär de jag kom på =P Har mätt mig sedan i sommras

[Norrbysa]
0

Jag både mäter och väger mig eftersom min våg mäter fettnivån i kroppen. :)

haltalotta
0

Jag både väger och mäter mig. Det har jag gjort i flera år eftersom jag varierar i vikt beroende på hur mycket jag kan träna pga sjukdom.

guraknugen
0

Jag är ingen expert, men jag TROR att det för många ligger till så, att när de börjar träna och äta rätt så går de ner till en början, när de börjar tappa fett, om de hade mycket av den varan. Samtidigt växer musklerna, men i början förlorar man mer fett än man vinner i muskler. Efter ett tag, i alla fall om träningen är intensiv, kommer man att öka i vikt på grund av muskelmassan.

Som sagt, detta är vad jag FÅTT FÖR MIG. Det är kanske helt fel eller olika för olika individer. Någon som vet bättre?