Äter jag för lite?
Äter ca 1300-1600 kalorier om dagen. Simmar en dag i veckan samt att jag går väldigt många km på jobbet varje dag. Lyckas inte tappa vikt. Har tappat 4 kg men nu är det stopp. Väger 63kg och skulle vilja ner 3 kg till.
Kan det vara så att jag äter för lite? att kroppen går på sparlåga?
Tips?!
Hur fördelar du måltiderna under dagen? För att hålla igång ämnesomsättningen bör du äta var tredje timme.
brukar äta såhär
06.00
09.00
12.00
15.30
18-19
Ser ju bra ut. :)
Då kanske det är så enkelt att du nått en platå. Eller så har du rätt i att du äter för lite. Jag är ingen exptert tyvärr men lycka till!

Man brukar stanna upp i viktnedgång….Det kan ju hålla i sig en-två veckor, men sen brukar man gå ner igen. Det är ju också de sista kilona som är svårast att gå ner…Det ser ju ut som du äter helt ok och motionerar gör du. Antingen så väntar du och ser om det är så att det står still denna vecka eller så ökar du intensiteten i träningen. Lycka till! =)
Jag tycker det låter som väldigt lite kalorier ifall du rör på dig mycket så borde du kunna äta mera och ändå gå ner i vikt så kanske du har satt din kropp på sparlåga för att du äter för lite, har för mig att en inaktiv kvinna i runt din vikt brukar behöva äta runt 1700 kalorier bara för att hålla kroppens funktioner igång, rör man sig ex. mycket på jobbet som du säger så går det ju åt mera kalorier under en dag så något mera tycker jag att du borde kunna äta.

Jag väger 82 kg och ska äta 1770 kcal enl viktklubb. Tror att de har som minst 1300 kcal men vet inte till vilken vikt det hör till.
Jobbar som djurskötare och stallen är långa vilket gör at man går uppåt en mil om dagen. Tänkte försöka simma två dagar i veckan istället men tiden finns inte. Då jag simmar blir det tre kvart ca och då hinner jag simma 800 meter ungefär, kanske 1000. Tycker det är dumt att simma fortare för det frestar bara kroppen.
tittar inte mkt på kalorier men försöker att inte äta tomma kalorier. Är inte hungrig speciellt ofta och är jag det blir det en frukt mellan måltiderna.
Är inte tjock men har lite mage och hur man mäter omkretsen det vet i tusan för jag ligger över 80 om man mäter precis i midjan, ligger då på 83. Eller ska man mäta över magen? Då är det mkt mer, känner mej som en uppsvälld ballong.
#0: Det kan inte var så att du börjat få lite mer muskler? De är ju tyngre än fett och du verkar ju röra på dig en del. Har du kollat om andelen fett i kroppen ökat eller minskat senaste tiden?
Det kan också vara vätskemängden som ökat, kanske, men jag kan inte riktigt se varför, men så är jag ingen expert heller. Bara spottar ur mig förslag, så får andra hålla med eller förkasta dem.
#8 Tappat lite i ansiktet och något på magen. Dock har jag mer på magen, en stor ring liksom. Är där mitt problem sitter, benen är smala och jag har en del muskler i armarna som man inte kan göra nåt åt. Magen som jag vill ha ner lite så man kommer i sina gamla byxor igen =)
Varför skulle man vilja göra något åt att man har muskler? Det är väl bra att ha?