Godisvikt (åtgärdad)
Jag tänkte köra på att jag får äta godis, chips eller popcorn på helgen varje vecka. Men jag ska ju självklart inte äta hur mkt som helst bara för att jag får. Vad är en lämplig vikt att äta på en kväll? Har just köpt in en liten våg, så jag kan väga min mat :) (egentligen inköpt för att väga mina råttor, men det är ju faktiskt en matvåg oxå!)
(postade i fel ämneskategori, för jag är lite klantig, kan någon flytta till rätt?)
Brukar ha som regel att ett mellanmål eller ett "snack" inte får överstiga 200 kcal.
Du får kolla upp hur mycket kalorier du känner är lämpligt för dig och väga utefter det.
Jag har börjat köra så att jag köper inget lösgodis längre, utan köper någon liten malacopåse. Det tycker jag är ganska lagom :D

om chips eller godis kan man räkna på att 100g är ca 450-500 kcal för mig är det 1/3 av vad jag går äta på en dag.
personligen gillar jag att köpa färdigpoppade popcorn från estrella ca 260 kcal i en påse på 75 g,
en annan sak jag älskar att göra är cholagpudding, är luftigt så fyller mera än vad det är. 2.5 dl lättmjölk och 60g pulver (kolla blandningen men så på mitt) blir ca 330 kcal